Tineke de Nooij en Story lossen problemen op

Datum nieuwsfeit: 28-07-1999

Hoofddorp, 28 juli 1999

Tineke de Nooij en Story lossen problemen op!

Het is waar… als het aan Tineke en Story ligt, zijn er geen problemen meer. Vanaf 12 augustus a.s. start tijdschrift Story namelijk met de gloednieuwe brievenrubriek: Lieve Tineke. Voortaan kunnen Story-lezers hun vragen en problemen dus bij niemand minder dan Tineke de Nooij kwijt!

Op het lijf geschreven
Deze brievenrubriek is Tineke op het lijf geschreven. Als klein meisje las Tineke de brieven aan ‘Lieve Lita’ in een groot damesblad. Toen wist ze al dat ze dat werk zelf ook ooit zou gaan doen. En vanaf het begin van haar radio- en televisiecarrière staat Tineke haar fans met raad en daad ter zijde. Wekelijks ontvangt ze namelijk vele brieven waarin mensen hun persoonlijke problemen aan haar voorleggen. ‘Blijkbaar ben ik iemand die dat bij mensen losmaakt’, aldus Tineke de Nooij.

Paranormaal
Dat Story-hoofdredacteur Peter Lichtenauer Tineke benaderde met de vraag of zij de wekelijkse brievenrubriek voor Story wilde doen, leek dus voorbestemd. In de brievenrubriek kunnen lezers terecht met al hun vragen en problemen. Wekelijks beantwoordt Tineke een aantal brieven en geeft ze haar mening over het wel en wee van bekend Nederland. Daarnaast is er een aparte ruimte voor paranormale zaken, want… er is meer tussen hemel en aarde. Openhartige Tineke

Vanaf Story nummer 33 is Lieve Tineke een wekelijks terugkerend fenomeen. Maar voordat lezers hun problemen bij Tineke neerleggen, doet Tineke de Nooij zelf een boekje open over haar privé-leven. Story publiceert in nummer 32 namelijk een openhartig interview met ‘Tinus’ waarin ze haar eigen tegenslagen maar ook haar succes uit de doeken doet.

Noot voor redacties