Zeilen - EK Soling: Team Heiner op eerste positie

KNWV

KNWV - Persberichten

DATUM: 29-7-1999

ZEILEN - EK Soling, Sandefjord, 9NOR): Team Heiner op eerste positie in tussenklassement

----------------------------------------------------------------------- Op de vijfde dag van het EK Soling is het schipper Roy Heiner met bemanningsleden Peter van Niekerk en Dirk de Ridder weer gelukt. Met het winnen van de wedstrijd (race 7) staat het team nu op een mooie eerste plaats in het tussenklassement met nog twee wedstrijddagen te gaan.

"Eigenlijk is het een ongelofelijk vervelende wind die ons al vijf dagen lang aan het pesten is, want zeilen met maar vijf knopen wind (windkracht 2) is een behoorlijke dobberpartij waarbij allen zeer geconcentreerd moeten blijven om de minste windzucht te kunnen benutten. Maar vandaag ging het niet slecht," is de analyse van Roy Heiner. Over de wedstrijd zelf is Heiner kort en krachtig: "goede start en wegwezen!" Iets meer doorvragend zegt hij: "We lagen wel wat in de clinch met het Italiaanse team waardoor we leuk tactisch konden varen maar eigenlijk was het meer een wedstrijd tegen de klok. Er is een tijdslimiet van drie uur en wij kwamen als eerste binnen op acht minuten voor de tijdslimiet. Zeker in het laatste rak werd het voor ons meer een wedstrijd om op tijd binnen te komen. Ik zei het gisteren al: het was echt een nieuwe dag met nieuwe kansen, het leuke ervan is om de kansen te benutten en dat is vandaag gelukt."

Stand na zeven races, 47 teams

plnaam land r1 r2r3 r4 r5 r6r7 pnt
1 Roy Heiner/Peter van Niekerk/Dirk de Ned 3 1 8 6 ocs 1 1 20 Ridder

2 Andy Beadsworth Gbr 10 8 1 4 3 2 4 22
3 Sergey Pichugin Ukr 4 5 9 1 1 3 16 23

zie ook:http://www.marnet.fi/njk/LaserEM/

Laat meer artikelen zien over: EK Laser, Helsinki (FIN) 1999

-----------------------------------------------------------------------

Noot voor de pers: Onze PR afdeling besteedt veel zorg aan de publicatie van haar (nieuws)artikelen. Desondanks bestaat er de mogelijkheid dat er onjuiste informatie vermeld staat in dit artikel. Indien u denkt dat dit het geval is dan kunt u een bericht sturen naar onze Online PR service door het formulier in te vullen, een postzegel is niet nodig.
Voor informatie en/of uitslagen kunt u contact opnemen met het KNWV, Yvonne Graffner ((yvonne.graffner@knwv.nl)). Bellen kan natuurlijk ook:(030) 656 65 70.

_
KNWV - Postbus 87 - 3980 CB Bunnik - Tel.: 030-6566550 - Fax: 030-6564783 - (info@knwv.nl)