Versatel sluit eerste klanten direct aan op haar netwerk

Datum nieuwsfeit: 29-07-1999
VersaTel

VERSATEL SLUIT HAAR EERSTE KLANTEN DIRECT AAN OP HAAR NETWERK

Amsterdam, 29 juli 1999 VersaTel Telecom International N.V. , een snel groeiende, 'facilities-based', competitieve aanbieder van spraak-, data- en Internet diensten in de Benelux, heeft vandaag aangekondigd haar eerste klanten in Nederland en België direct op haar breedbandige 'local access' glasvezelnetwerk te hebben aangesloten. Deze directe aansluitingen vertegenwoordigen een belangrijke stap voor VersaTel in de huidige overgangsfase van een switch-based long distance reseller naar een toonaangevende breedbandige 'local access' toeleverancier in de Benelux.

Graydon, een in Amsterdam gevestigde, toonaangevende credit management onderneming, zal dankzij VersaTel haar klanten in de toekomst kredietinformatie snel en betrouwbaar kunnen laten downloaden door middel van vier 2Mb ISDN verbindingen en Fast Internet Business diensten. De andere klant is Confreight, een in Antwerpen gevestigde, internationaal opererende scheepvaartconsolidator en opslagbedrijf, waarvoor VersaTel 2Mb ISDN diensten zal gaan verzorgen met snelle en betrouwbare directe verbindingen naar het VersaTel netwerk.

Begin juli 1999 kondigde VersaTel de openstelling aan van de eerste 315 kilometer van haar glasvezelnetwerk in een ring die de Points-of-Presence locaties (PoPs) van het bedrijf in Antwerpen, Hilversum, Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Rotterdam met elkaar verbindt. Deze eerste ring omvat het gebied met de grootste concentratie aan bedrijven in de Benelux en zal VersaTel in staat stellen om een groot gedeelte van de zakelijke markt met haar glasvezelnetwerk te bestrijken. Als het totale netwerk klaar is, zal het ruim 2.200 kilometer lang zijn, 270.000 bedrijven binnen een straal van 5 kilometer kunnen bedienen en 109 steden met elkaar verbinden.
Naast het 'local access' netwerk zal 2.000 kilometer glasvezel de belangrijkste zakelijke centra in Europa met elkaar gaan verbinden, inclusief Parijs, Düsseldorf, London en Frankfurt.

Gary Mesch, Algemeen Directeur en Managing Director van VersaTel Telecom, verwoordt het aldus: "De eerste, directe glasvezelaansluitingen van onze klanten zijn belangrijke graadmeters van ons succes en een mijlpaal qua prestatie in VersaTel's ontwikkeling naar een breedbandig multimedianetwerk in de Benelux. Door onze klanten in staat te stellen ook voor die laatste kilometers van glasvezel gebruik te maken kunnen wij hen high-speed toegang tot VersaTel's complete portfolio van spraak-, data- en Internet diensten aanbieden met behoud van controle over de kosten en de kwaliteit van de netwerkverbinding. Deze nieuwe aansluitingen zijn de eersten van de vele 'local access' klanten die we van plan zijn direct op ons breedbandige netwerk aan te sluiten."