Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 29-07-1999

Donderdag 29 Juli

INBREKER AANGEHOUDEN NA TIP ('s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgenvroeg is na een tip van een getuige op de Vondelstraat in 's-Hertogenbosch een 33-jarige inwoner uit die plaats aangehouden voor inbraken. De man wordt ervan verdacht kort daarvoor te hebben ingebroken bij een paar winkels aan de Zuiderpassage. Agenten hielden de man aan na een tip van een getuige die had gezien dat de man een ruit van een winkel ingooide en naarbinnen ging. Uit onderzoek terplaatse bleek dat de man mogelijk op nog twee plaatsen had ingebroken. De verdachte is voor nader onderzoek ingesloten.

FL. 390,= BOETE VOOR RIJDEN ONDER INVLOED ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is een 23-jarige automobilist uit Drunen op de Rijksweg A59 in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een rijverbod en een boete van Fl. 390,=.

INBRAAK BIJ GARAGEBEDRIJF ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is ingebroken in een garagebedrijf aan de Jagersheuvelstraat in 's-Hertogenbosch. Toegang is verkregen door het forceren van een raam. Er is een calculator ontvreemd, wat er verder weg is, is nog niet bekend.

BRAND IN LOODS (Drunen)

Van woensdag op donderdag is door nog onbekende oorzaak brand uitgebroken in een loods aan de Honderdbunderweg in Drunen. Een aantal landbouwmachines konden nog in veiligheid worden gebracht. Op het moment van dat de brandweer terplaatse kwam, sloegen de vlammen al uit het dak. De brandweer is geruime tijd bezig geweest met nablussen.

DIEFSTAL ROEIBOOT ('s-Hertogenbosch)

Donderdag is aangifte gedaan van een afgelopen week gestolen roeiboot aan de Zuiderplas in 's-Hertogenbosch. De boot is ca. 4 mtr. lang en 1 mtr. breed, zwart van kleur met een rode reling. De waarde bedraagt ongeveer Fl. 875,=.

DURE REKENING VOOR EENVOUDIGE OVERNACHTING ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag hebben een 26-jarige Bosschenaar en 22-jarige Bossche in een portiek van een flat aan de Noordwal in 's-Hertogenbosch overnacht. Beide druggebruikers kregen tegen de ochtend van de politie de rekening gepresenteerd, t.w. Fl. 80,= per persoon zonder ontbijt.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Den Uylborch in Rosmalen. Toegang is verkregen door het forceren van een raam. Uit de woning zijn een aantal goederen waaronder een videorecorder ontvreemd.

PORTEMONNEE GEROLD ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is van een 57-jarige Bossche in een supermarkt aan de Lokerenpassage in 's-Hertogenbosch een portemonnee gerold. De vrouw werd aangesproken door een jongen van buitenlandse afkomst over kattenvoer. Zijn moeder ging zich ermee bemoeien. Toen het tweetal wegliep overviel het slachtoffer al een vreemd gevoel. Zij keek in haar tas en zag dat haar portemonnee met ongeveer fl. 100,= gestolen was.

AMBTENAREN MILIEUSTATION BEDREIGD (Drunen)

Woensdagmiddag zijn bij een milieustation aan de Duinweg in Drunen twee medewerkers van de gemeente bedreigd door een tweetal mannen die afval kwamen storten. Het tweetal was het niet eens met de gang van zaken en wilden niet betalen. Vervolgens bedreigde één van de mannen de ambtenaren. Hij zou ze nog kapot schieten en gebruikte nog meer kreten met dezelfde strekking. De politie onderzoekt de zaak.