Baarle Nassau subsidieert kleedkamers vv Gloria UC

Datum nieuwsfeit: 29-07-1999
Nieuws uit Baarle-Nassau en omstreken

Geld voor Gloria UC.

Voetbalvereniging Gloria UC krijgt van de gemeente Baarle Nassau financiële steun voor de renovatie van de kleedaccommodaties.

Het gaat hierbij om een bijdrage van f 25.000,- en een renteloze lening van 60.000 gulden, die binnen twintig jaar moet zijn afgelost. De overige veertigduizend gulden moet de club zelf op tafel leggen.

Vanaf 1997 zijn de gemeente en de voetbalclub in gesprek over de vraag of de gemeente verantwoordelijk is voor de kleedhokjes bij een voetbalveld. Het standpunt van de gemeente is dat verenigingen de buitensportaccommodaties in eigendom dienen te hebben en dus ook zelf vernatwoordelijk zijn voor het onderhoud. Maar de gemeenteraad heeft nu hierop een uitzondering gemaakt, mede door het grote aantal jeugdleden wordt Gloria UC de helpende hand toegestoken. De gemeente erkent dat hiermee een precedent wordt geschapen.