Dode man aangetroffen in Groningse woning

Datum nieuwsfeit: 30-07-1999
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 07/30/99

Dode man in woning/
Politie onderzoekt doodsoorzaak

Vrijdag 30 juli 1999

In een woning aan de Sophiastraat in Groningen heeft de politie donderdagmiddag het stoffelijk overschot van een 41-jarige man aangetroffen. De man, die de Duitse nationaliteit heeft, is naar alle waarschijnlijkheid overleden aan een overdosis harddrugs. Vandaag, vrijdag 30 juli, wordt sectie verricht op het lichaam van het slachtoffer om meer duidelijkheid te krijgen over de juiste doodsoorzaak. De 46-jarige bewoner van de woning aan de Sophiastraat is kort na het aantreffen van de dode door de politie aangehouden. De man, die zelf de ambulancedienst en de politie waarschuwde, wordt er van verdacht niet de nodige maatregelen te hebben genomen toen het slachtoffer na het gebruik van harddrugs onwel werd. Na verhoor op het politiebureau is verdachte in overleg met de Officier van Justitie heengezonden. De politie stelt een nader onderzoek in naar de omstandigheden waaronder het slachtoffer is overleden.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting 0 50 - 5 995 010 (Reinder Klei)