Hewlett-Packard schenkt zes computers aan Hartenark

Datum nieuwsfeit: 30-07-1999

HEWLETT-PACKARD SCHENKT ZES COMPUTERS AAN DE HARTENARK

Amstelveen, 30 juli 1999 - Hewlett-Packard heeft zes computers gedoneerd aan de Hartenark, het vakantie-, cursus- en conferentiecentrum van de Nederlandse Hartstichting in Bilthoven. Op 29 juli overhandigde marketingmanager W. van Setten van Hewlett-Packard symbolisch de eerste twee computers aan mevrouw J. Warmelink, hoofd facilitaire dienst van de Hartstichting.

Meer activiteiten mogelijk
De zes HP Brio PC's van Hewlett-Packard zorgen dat de activiteiten in de Hartenark kunnen worden uitgebreid. De HP Brio PC is uitermate geschikt voor kleine en middelgrote ondernemingen. De computer is standaard uitgevoerd als mini-tower waarmee het meer uitbreidingsmogelijkheden biedt dan desktop-apparatuur. Ook is de HP Brio PC geschikt voor gebruik binnen netwerken en speciaal binnen netwerken zonder beheerder. Ad van Ruth, vrijwilliger bij de Hartenark, vertelt over de voordelen van de nieuwe computers. "Het is fantastisch dat de Hartenark nu ook weer bij de tijd is. Voor ons blad 'Hartversterker' kunnen we nu dezelfde pakketten gaan gebruiken en dat maakt het werken aan het blad een stuk makkelijker. Nu kunnen we tenminste de stukken die we schrijven via e-mail doorsturen naar de Hartenark. Dat scheelt tijd en postzegels." Ook Peter Nieuwendijk, lid van de werkgroep jongeren met een aangeboren hartafwijking, is verheugd over de donatie van HP. "Het doet me deugd om te zien dat het 'rijke' bedrijfsleven goede en belangrijke instellingen als de onze weet te waarderen. De beschikking over dergelijke moderne apparatuur bezorgt ons heel veel mogelijkheden. We kunnen zo veel meer mensen bereiken."

In de Hartenark worden speciale activiteiten georganiseerd voor kinderen en jonge mensen met een aangeboren hartafwijking, hart- en vaatpatiënten, patiënten met een beroerte en hun partners. Werkers in de gezondheidszorg kunnen zich bijscholen door cursussen te volgen. De Hartenark doet ook dienst als vergader- en conferentiecentrum. Al deze activiteiten hebben één ding gemeen: ze zijn gericht op het verbeteren van de zorg voor hart- en vaatpatiënten. Met de donatie onderstreept HP zijn visie dat de onderneming een belangrijke plaats vervult in de maatschappij.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties