ON Technology integreert ON Command CCM met Unicenter TNG

Datum nieuwsfeit: 30-07-1999

ON Technology integreert ON Command CCM met Unicenter TNG van Computer Associates

Automatische software-installatie op PC's, instellen van een persoonlijke desktop en directe aansturing van ON Command CCM-functionaliteit vanuit Unicenter TNG.

Amsterdam, 30 juli 1999 - ON Technology kondigt een technologische samenwerking aan met Computer Associates. Beide bedrijven hebben technologie ontwikkeld die ON Command CCM, de desktop-beheersoftware van ON Technology, integreert met Unicenter TNG, de toonaangevende, bedrijfsbrede end-to-end beheersoftware van Computer Associates. Dankzij deze integratie beschikken IT-beheerders over een oplossing waarmee zij op afstand nieuwe software op PC's kunnen installeren en beheren, de desktop configureren en continue helpdeskondersteuning bieden. Met behulp van de Unicenter TNG Real World Interface kunnen IT-beheerders alle ON Command CCM server- en consolecomponenten identificeren en beheren. ON Technology heeft deze integratie onlangs op CA World in New Orleans gedemonstreerd.

TNG systeembeheerders die beschikken over de gecombineerde oplossing van ON Technology en Computer Associates kunnen snel nieuwe PC's inzetten en alle bedrijfskritische software, alsook de ondersteuning hiervoor, implementeren zonder alle PC's te hoeven langsgaan. Een systeembeheerder kan binnen Unicenter TNG de software op een PC opnieuw installeren, of terugbrengen naar een vooraf vastgelegde configuratie door een desktop icoon te selecteren en de gewenste ON Command CCM-opdracht te starten. Deze mogelijkheid verhoogt de beschikbaarheid van PC's en de productiviteit van eindgebruikers, doordat verkeerd geconfigureerde of onbetrouwbare PC's sneller weer in gebruik kunnen worden genomen.

"De benadering van ON Command CCM biedt een efficiënte en solide zakelijke aanpak. Met behulp van deze oplossing heeft een systeembeheerder alle desktops onder controle, inclusief de steeds complexere mobiele PC's," zegt Valerie O'Connell, research director bij de Aberdeen Group. "De integratie met Unicenter TNG is de volgende logische stap, die zowel voor de gebruikers als voor beide bedrijven voordelen biedt."

De ON Command CCM-omgeving, inclusief servers, clients en beheerconsoles, wordt automatisch gedetecteerd en beheerd door Unicenter TNG. ON Command CCM server- en clientcomponenten worden weergegeven door verschillende iconen, zodat beheerders alle desktops met specifieke criteria van elkaar kunnen onderscheiden en onderbrengen in categorieën. Zij kunnen clients met specifieke besturingssystemen of applicaties groeperen, zodat ze bepaalde doelgroepen kunnen uitkiezen voor strategische oplossingen, zoals de installatie van een nieuw besturingssysteem, upgrades naar Microsoft Office 2000 of de configuratie van printers. Daarnaast biedt ON Command CCM geavanceerde tools, waarmee de gebruikers aanvullende automatiseringmogelijkheden krijgen binnen de beheeromgeving van Unicenter TNG.
Over Unicenter TNG
Unicenter TNG optimaliseert de beschikbaarheid van bedrijfskritische diensten, en verlaagt daarmee de 'total cost of ownership', met behulp van automatisch beheer van de bedrijfsbrede IT-infrastructuur. Zakelijke hulpmiddelen, zoals Internet/intranet en zelfs niet-IT apparatuur, zoals kassa's, kunnen worden beheerd met als basis de bedrijfsprocessen die zij ondersteunen. Unicenter TNG omvat veelomvattende, direct inzetbare functionaliteit, een intuïtieve Real World Interface en Neugent-technologie, een zelflerend en voorspellend neuraal netwerk. Unicenter TNG is eenvoudig te implementeren en te gebruiken, waardoor de investering zichzelf snel terugverdient en in korte tijd meer oplevert dan ze gekost heeft.

Over ON Command CCM
ON Command CCM is gebaseerd op een speciale technologie die het mogelijk maakt besturingssystemen en applicaties op meerdere client-PC's te installeren en te configureren. Dit kan plaatsvinden vanaf Unix of Windows NT servers, nog voordat er een besturingssysteem is geladen. ON Command CCM V4.5 is geschikt voor Windows 95, Windows 98, Windows NT4 en Windows 2000 en voor de servers: Windows NT, Solaris en HP/UX. ON Command CCM kan de totale eigendomskosten aanzienlijk verlagen en de kwaliteit van de IT-dienstverlening verhogen.

ON Technology heeft zakelijke en technologische overeenkomsten gesloten met grote hardwarefabrikanten, waaronder Dell Computer Corporation, Micron Electronics, 3Com Corporation en Sun Microsystems, alsook technologie-aanbieders, waaronder Microsoft en Intel, en met verkopers van aanvullende bedrijfssoftware, zoals Computer Associates International en Tivoli Systems, een IBM-organisatie.

Over ON Technology
ON Technology Corporation is opgericht in 1985 en is toonaangevend leverancier van software voor het beheer van PC's. Daarnaast levert ON Technology software voor werkgroeptoepassingen. Het hoofdkantoor van ON Technology staat in Cambridge, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië, Scandinavië en de Benelux. ON Technology heeft wereldwijd meer dan 200 werknemers. Tot de klanten van het bedrijf behoren onder andere MCI WorldCom, Bank of New York, Deutsche Telekom, ABC News, Citicorp, Pfizer, Airbus, Swissair, Debitel en Roccade Civility.

ON Technology is op Internet te vinden op adres: www.on.com/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
contactpersoon: Berith Selling
Tel. +31) (0) 23-562 82 08