Gouden Oormerk voor Beste Filmsite

Datum nieuwsfeit: 30-07-1999
Persbericht - augustus 1999

www.goudenoormerk.org

Voor derde keer tijdens het Nederlands Film Festival: Gouden Oormerk voor Beste Filmsite

Tijdens het Nederlands Film Festival 1999 wordt voor de derde keer Het Gouden Oormerk uitgereikt. De prijs is bestemd voor de beste Nederlandse website die geheel of grotendeels gewijd is aan filminformatie. De prijs is bedoeld als motivator om meer on-line ondersteuning aan film te geven en wordt georganiseerd door het Nederlands Film Festival, AVRO, Utrechts Nieuwsblad en Scene. De door het publiek als beste drie genomineerde sites zullen door een deskundige jury worden beoordeeld op aspecten als informatiegehalte, vormgeving, interactiviteit en innovatie. Doorslaggevend is de vraag welke site het beste de mogelijkheden van Internet gebruikt om film en filminformatie te ondersteunen.

Publiek nomineert sites:
Internetgebruikers en producenten van websites kunnen tot en met 13 september zelf sites nomineren bij de website www.goudenoormerk.org. Van 14 september tot en 30 september kan iedereen hier stemmen op genomineerde sites. Stemmers maken direct kans op gratis kaarten voor het Galafeest van het 19e Nederlands Film Festival.
De prijs zelf bestaat uit het Gouden Oormerk (beeld gesponsord door de AVRO), een oorkonde/beeldmerk voor de site, een meet&greet met een bekende Nederlander van het Filmfirmament en twee kaarten voor de officiele uitreiking van de Gouden Kalveren op 1 oktober (gesponsord door het Utrechts Nieuwsblad).

Bekendmaking winnaar:
De winnaar zal voor het publiek bekend gemaakt worden op zaterdag 2 oktober tijdens het AVRO radioprogramma Weekendcaf‚. Jacques van Heijningen, directeur Nederlands Film Festival, reikt de prijs uit aan de winnaar.

Websites organisatie:
Nederlands Film Festival: www.filmfestival.nl
Utrechts Nieuwsblad: www.utrechtsnieuwsblad.nl; www.amersfoortsecourant.nl AVRO: www.avro.nl
Scene: www.scene.nl

Opmerking voor redacties:
Voor meer informatie kunt u terecht bij Huub van Mierlo: (huub@umberto.nl), of Menno Jan Jansen: (mennojan@scene.nl)