Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 30-07-1999

Vrijdag 30 Juli

AUTO MET FRANSE SLAG NULAND

Op 29 juli 1999 omstreeks 16.15 uur is een 29 jarige automobilist uit Albergen met zijn auto van de weg gehaald op de Rijksweg N50 te Nuland. De man reed in een oude Citroen DS en was vanuit Avignon naar Nederland gekomen. In de buurt van Nancy kreeg de man problemen met de benzinetoevoer. Hierop kocht hij bij een benzinestation een 20 liter jerrycan en vulde deze met benzine. Vervolgens bevestigde hij de jerrycan op het dak van zijn auto en via een slang werd de motor zo voorzien van de benodigde benzinetoevoer. Verder bleek de auto een deel van de uitlaat te missen. De man had de auto in Frankrijk gekocht, om deze in Nederland op te knappen. De automobilist, zelf automonteur en APK-keurmeester !!!, zag het gevaarlijke van deze constructie niet in.

AFVAL VERBRANDEN OIJEN

Op 29 juli 1999 kreeg een 36 jarige man uit Oijen een transactie van f 480,-- ivm illegaal verbranden van afval op een terrein aan de Bernhardweg te Oijen.

Op 29 juli 1999 kreeg een 45 jarige man uit Oijen eveneens een proces-verbaal wegens het illegaal verbranden van afval op zijn bedrijf aan de Waterleidingstraat te Oijen. Omdat hier tevens de milieuvergunning werd overtreden en de man op 21 juli 1999 ook al bekeurd werd voor verbranden van afval is proces-verbaal opgemaakt.

DIEFSTAL BOOTTRAILER MAREN-KESSEL

Op 29 juli 1999 is aan de Provincialeweg te Maren-Kessel een boottrailer weggenomen. Waarde f 2500,--