Overeenstemming over overname Bakker door Albracht

Datum nieuwsfeit: 09-07-1999

Montfoort, 9 juli 1999.

Met dit persbericht delen wij u mede dat de directies van de Albracht Groep B.V. te Montfoort en Bakker Continental B.V. te Etten Leur (onderdeel van Vendex KBB N.V.) overeenstemming hebben bereikt omtrent de overname van Bakker door Albracht.

Hierdoor ontstaat het grootste onafhankelijke direct marketing- en fulfilmentbedrijf in Nederland met een omzet van fl. 70 mln. en circa 260 medewerkers. De Albracht Groep biedt een totaal pakket van diensten aan op het gebied van loyalty- en spaarsystemen, databasebeheer, printen en couverteren, fulfilmentacties, E-commerce, grafische naverwerking en IT-diensten met een brede en diepe know how en een hoogstaand kwaliteitsniveau.

Bakker Continental B.V. zal onder de naam Albracht-Bakker DM & Fulfilment Etten Leur B.V. een aparte werkmaatschappij worden in de Albracht Groep B.V. De bedrijven zijn nagenoeg complementair en samenwerking zal naar verwachting tot een beter aanbod van het servicepalet aan de klanten leiden.

De diensten van Bakker Continental zullen in het Albrachtconcept verwerkt worden, waarbij alle locaties een totaalpakket zullen gaan aanbieden.

Op korte termijn zal onderzocht worden in hoeverre de werkmaatschappij in België een basis voor verdere, internationale, uitbreiding kan vormen.

Naast een zestal werkmaatschappijen op vier locaties, beschikt de Albracht Groep met de overname ook over twee winkels, te weten in Etten Leur en in Alphen a/d Rijn die ondersteunend worden ingezet bij een aantal fulfilmentacties.

De Ondernemingsraden zijn om een advies gevraagd en de voorgenomen transactie is ook gemeld bij de SER. Na ontvangst van een positief advies zal de overname zo snel mogelijk worden geëffectueerd. Hierbij zal de directie van Bakker Continental terugtreden.

De integratie van Albracht-Bakker in de Albracht Groep zal voorlopig worden geleid door de heer T. Cieraad, gedelegeerd lid van de Raad van Commissarissen van de Albracht Groep B.V.

De overname zal naar verwachting geen sociale gevolgen hebben voor de medewerkers van Bakker of Albracht. Er wordt zelfs een positieve invloed op de werkgelegenheid verwacht.

Namens de Albracht Groep B.V.

Frans Moraal