Politiebericht Eindhoven en Helmond

Persberichten 1 augustus 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Autodief gepakt
Zaterdagavond rond 22.00 uur is in de Fahrenheitstraat een 29-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. Politieagenten zagen de man met een auto rijden die eerder op de avond in Tilburg was gestolen. Na een korte achtervolging troffen de agenten de auto leeg aan maar zagen ze nog net de chauffeur weglopen. De man werd onder hevig verzet aangehouden. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Diefstal auto?s
 Zaterdagavond is op het Winkelcentrum Woensel een blauwe Volkswagen Golf met het kenteken FB-FS-06 gestolen.  Zaterdagavond is op een parkeerplaats aan de Stationsweg een grijze Opel Corsa 12S met het kenteken LK-46-JB gestolen.

Eindhoven: Inbreker gepakt
Een 38-jarige Eindhovenaar is zondagmorgen rond 00.30 uur op heterdaad aangehouden toen hij aan het inbreken was in een pand aan de 1e Lieve De Keylaan in Eindhoven. De man had een rolluik geforceerd maar was nog niet binnen kunnen komen. De inbreker is ingesloten.

Eindhoven: Inbrekers op heterdaad
Zondagmorgen rond 01.45 uur zijn door de politie op de Tongelresestraat een 20-jarige en een 18-jarige Eindhovenaar aangehouden. De twee werden op heterdaad aangehouden bij een inbraak in een bedrijf waar een radio werd gestolen. Die buit is nog niet teruggevonden. Een van de daders was bij zijn aanhouding in het bezit van een busje traangas. De twee zijn voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Amokmaker aangehouden
Zondagmorgen om 02.30 uur is door de politie op het Stratumseind een 32-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man was betrokken bij een vechtpartij tussen twee groepen jongeren. De politie wist de vechtenden te scheiden. Voor een jongen, die gewond was geraakt aan zijn hoofd, werd een ambulance besteld. Toen agenten de gewonde jongen naar de ambulance wilden begeleiden wilde de groep waar de amokmaker deel van uit maakte de andere groep te lijf. De agenten beletten dat. Hierbij werd gebruik gemaakt van de wapenstok en kon de amokmaker worden aangehouden. Tegen hem is op het politiebureau proces-verbaal opgemaakt. De andere groep en het slachtoffer bleken nadien verdwenen.

Eindhoven: Man steekt vrouw neer
Zondagmorgen rond 02.30 uur is door de politie in de Madeliefstraat een 33-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had tijdens een ruzie over een relatieprobleem een 25-jarige vrouw meerdere malen met een mes gestoken. De vrouw werd met meerdere steekwonden in armen, gezicht en borst naar het Catharina ziekenhuis gebracht waar zij werd opgenomen. De man is voor verder onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Handtastelijke man
Zondagmorgen om 02.45 uur is door de politie op het Stratumseind een 42-jarige man uit Eindhoven aangehouden. De0 man pakte met beide handen een dienstdoende politieagente bij haar achterste. Ze hield de man direct aan. Op het politiebureau is proces-verbaal tegen de man opgemaakt.

Eindhoven: Drugs
Op het Stratumseind is zondagmorgen rond 03.00 uur een 31-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man werd door personeel van een cafe betrapt toen hij in het cafe cocaïne stond te snuiven. De man werd overgedragen aan de politie. Tijdens zijn fouillering werden 6 cachets met vermoedelijk cocaïne en een buisje versnijdingsmateriaal aangetroffen. De man pleegde verzet tegen zijn aanhouding en wilde de drugs niet afgeven. Hij is ingesloten.

Eindhoven: Onder invloed
Zondagmorgen om 04.30 uur is een 32-jarige man uit Amsterdam op Fellenoord in Eindhoven betrapt op het rijden onder invloed. Bij de alcoholcontrole blies de man ruim 1 pro mille hetgeen hem een proces-verbaal opleverde.

Eindhoven: Schennispleger
Een onbekende man heeft zondagmorgen rond 05.45 uur op de Aalsterweg tegenover een 33-jarige Eindhovense schennis gepleegd . De vrouw was met de fiets op weg naar haar werk en werd aangesproken door de onbekende man. Hij stond te masturberen. De vrouw reed snel door maar de man kwam haar met een auto achterna en parkeerde die iets verderop op de Aalsterweg. De vrouw is gekeerd en heeft de politie gewaarschuwd. De dader is een ongeveer 40 jaar oude man, brildragend, donkerblond steil haar in een bloempotmodel. Hij droeg een donkere broek en een bordeauxrood T-shirt. De man reed in een bruine personenauto.

Helmond: Inbraak woning
In de nacht van vrijdag op zaterdag werd door een onbekende ingebroken in een woning aan de Schubertlaan in Helmond. De dader forceerde grendels van een keukenraam dat gedeeltelijk openstond. Binnen werd een kast doorzocht maar de bewoner mist niets.

Helmond: Autoinbraak
In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een geparkeerde auto op De Vloet in Helmond. Een ruit van de auto werd vernield en de dader nam 7 cd?s , een baseballpet en een sport-shirt uit de auto mee.