Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 01-08-1999

Zondag 1 Augustus

MAXIMUM SNELHEID, OSS

De politie heeft vrijdagmiddag tussen 12.00 en 13.00 uur op de Heihoeksingel in Oss 90 automobilisten bekeurd die te hard reden.

WONINGINBRAKEN, OSS

Bij een inbraak in een woning aan de Oostwal is een geldbedrag van enkele honderden guldens gestolen. De inbraak vond vrijdagmiddag plaats. Men verschafte zich de toegang door het slot van een toegangsdeur te vernielen.

Ook op de Meierij in Oss is vrijdag in de loop van de dag ingebroken in een woning. De buit bestond hier uit een videorecorder en een filmcamera. De dader(s) kwam(en) binnen door het slot van een toegangsdeur te vernielen. De waarde van de ontvreemde goederen is niet bekend.

BROMFIETSSTER GEWOND, NULAND

Een 20-jarige inwoonster van Oss is vrijdagavond gewond geraakt toen zij op de Hoogstraat de controle over de door haar bestuurde bromfiets verloor. Het slachtoffer dat geen helm droeg, kwam ten val en liep enkele verwondingen op in het gelaat. Zij is voor behandeling hiervan overgebracht naar het ziekenhuis in Oss.

BRANDSTICHTING, OSS

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 17-jarige inwoner van Nuland en een 34-jarige Ossenaar aangehouden. Het tweetal wordt verdacht van brandstichting. De politie kreeg rond 03.25 uur een brandmelding aan de Monsterstraat. Daar bleek dat een stapel hout in brand was gezet tengevolge waarvan ook een boom vlam vatte. Buurtbewoners wisten het vuur te doven. Het aangehouden duo hield zich verdacht op in de omgeving.

F 220.= BOETE VOOR WINKELDIEVEGGE, OSS

Een 32-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch dacht een aardige truc in huis te hebben. Zij kocht zaterdagavond bij een supermarkt in Oss een pak luiers en rekende deze af. Nadat zij de luiers in de auto had gelegd ging zij nogmaals de winkel in, nam wederom een pak luiers en toonde bij de kassa het bonnetje van het eerste pak. De winkelier doorzag de truc waarna de vrouw werd aangehouden en overgeleverd aan de politie. Die voorzag haar van een andere rekening, namelijk een boete van F 220.=.

AGRESSIEVE MAN AANGEHOUDEN, OSS

De politie van Oss heeft in de nacht van zaterdag op zondag op de Heuvel een 24-jarige inwoner van die plaats aangehouden. Twee agenten, die in het kader van het preproject in de binnenstad surveilleerden, stuitten rond 00.40 uur op een vechtpartij en kwamen tussenbeiden. Aanvankelijk leek de rust te zijn weergekeerd. De later aangehouden verdachte, die onder invloed verkeerde, wilde echter telkens terug naar zijn opponent. Hij werd daarbij tegengehouden door de agenten. Op een gegeven moment werd de man echter zo agressief dat hij een van de agenten een kopstoot en een vuistslag wilde geven. De agent doorzag tijdig zijn plannen en wist de klappen te ontwijken. Met assistentie van andere collega's is de zich verzettende man overgebracht naar het politiebureau en aldaar ingesloten. Hij is in de loop van zondagochtend weer in vrijheid gesteld.