SP Breda wil nieuw oefenterrein Dierenbescherming

SP Afdeling Breda

SP wil nieuw oefenterrein Dierenbescherming

1-8-1999

De SP-fractie in Breda heeft aandacht gevraagd voor de problematiek van de Dierenbescherming in Breda, die al jaren cursussen 'gehoorzame huishond' organiseert voor honden (én hun baasjes) maar momenteel zonder oefenterrein dreigt te komen.

Ervaringen van de Dierenbeschermen leren, dat de cursussen de mogelijke overlast door onoordeelkundig houden van een hond als huisdier, sterk terug doen nemen. De cursussen zijn laagdrempelig en zonder winstoogmerk.

Tot voor kort werd er les gegeven in het park in Breda Noord. Om ecologische redenen mag het gras op het veldje echter niet meer gesnoeid worden, wat gebruik door de dierenbescherming onmogelijk maakt. De SP heeft de gemeente gevraagd om er voor zorg te dragen, dat de Dierenbescherming elders terecht kan voor hun cursussen.