Overname IBM Global Network in Nederland door AT&T afgerond

Datum nieuwsfeit: 02-08-1999

AT&T press release

Overname IBM Global Network in Nederland door AT&T afgerond

Amsterdam, 2 augustus 1999 - AT&T maakt bekend dat de overname van IBM Global Network in Nederland is afgerond. Door deze overname is AT&T in het bezit gekomen van de activa, passiva en human resources van het voormalige IBM Global Network in Nederland.

Onder de nieuwe naam AT&T Global Network Services (AGNS) is IBM Global Network nu een onderdeel van de AT&T Solutions Group, de AT&T-divisie voor professionele netwerkdiensten.

"Dankzij deze overname kan AT&T haar klanten nu een totaalpakket netwerkdiensten leveren, waarmee bijvoorbeeld een effectieve strategie voor e-commerce kan worden ontwikkeld", aldus Gert van der Weide, AT&T's manager van Global Network Services.

Met de overname is een bedrag gemoeid van $5 miljard contant. De overname zal in de loop van 1999 gefaseerd plaatsvinden naarmate in elk van de 59 landen waar het bedrijf actief is aan de juridische en andere vereisten wordt voldaan. In de Verenigde Staten was de overname van het bedrijf en het overbrengen van werknemers reeds op 30 april voltooid, in Japan en Engeland in juni en in Scandinavië begin juli.

Gary R. Weiss, vice president en general manager van AT&T Global Network Services: "Mijn eerste prioriteit voor het AGNS-team EMEA is ervoor te zorgen dat al onze klanten kunnen blijven beschikken over de best mogelijke service, en dat nieuwe technologieën en processen onze mogelijkheden vergroten zonder dat de serviceniveaus daardoor worden beïnvloed. Tegelijkertijd brengen we nieuwe klanten aan en ontwikkelen we nieuwe manieren om de service van AGNS te verbeteren."

AGNS verzorgt netwerkdiensten voor ondernemingen. Van deze diensten wordt gebruikgemaakt in meer dan 850 steden in 59 landen, door enkele honderden grote internationale ondernemingen, tienduizenden middelgrote bedrijven en meer dan een miljoen zakelijke Internet-gebruikers.

Over AT&T/AT&T Solutions Group

AT&T (www.att.com) is 's werelds grootste leverancier van spraak- en datacommunicatie, met meer dan 80 miljoen klanten waaronder bedrijven, overheidsinstellingen en particulieren. AT&T beschikt over het grootste en krachtigste lange-afstandsnetwerk ter wereld en het grootste draadloze netwerk in Noord-Amerika. Het bedrijf is een vooraanstaand leverancier van data- en Internet-diensten voor de zakelijke markt en is de grootste ISP voor particulieren in de VS.

AT&T Solutions Group levert oplossingen die de concurrentievoordelen van e-commerce en andere netwerkapplicaties verder optimaliseren. Het bedrijf beschikt over de modernste tools voor het beheer van spraak-, data-, video- en Internet-/intranetdiensten, inclusief LAN's, WAN's,

Voor meer informatie:

Phil Coathup