Tourflits Ome Joop's Tour 1999

Datum nieuwsfeit: 02-08-1999

Nadat de 180 deelnemers het weekend hebben doorgebracht in Kaatsheuvel, zijn zij vanmorgen een uur vroeger gestart. Dit om de zomerse temperaturen minder van invloed te laten zijn bij deze etape naar Mill. Meer hierover in de tourflits die u dinsdagochtend wordt toegezonden. De Tourflitsen worden iedere ochtend bij het ontbijt aan de deelnemers en vrijwilligers uitgedeeld. Op de internet-site van Ome Joop's Tour vindt u niet alleen de Tourflitsen, maar ook actuele foto's uit de Tour 1999. Bezoek ons op internet dit.is/ojt

De deelnemers en vrijwilligers nodigen u graag uit bij de finish van Ome Joop's Tour 1999 in de Arnhemse Rijnhal. De deelnemers zullen waarschijnlijk rond half drie 's middags aankomen.

Weekend Ome Joop's Tour
30 juli t/m 31 juli 1999

In een strak tempo werd er zaterdag naar onze D’Alp Huez gereden. Al heel vroeg kwam de stoet met de gebruikelijke toeters en bellen aan in Kaatsheuvel. Op de ouderavond stonden er diverse wereldsterren gepland. Merendeels werd de tijd gevuld met optredens van de deelnemers. Ook stond er een Miss- en Misterverkiezing op het programma. De winnaars van de playbackshow alswel de verkiezingen kregen hun prijzen uit handen van de paashaas, de kerstman en sinterklaas kompleet met zijn pietermanknecht. Bij een optreden van een van de deelnemers, die een komplete quiz in elkaar had gezet en daarvoor assistentie nodig had van haar ouders kwam bedrogen uit. Zelfs na het schreeuwen van de naam van haar vader door het gehele publiek en een aanmaning van haar moeder die wel ten tonele was getreden bleef de vader buiten schot. Een zoekaktie bracht resultaat. Pappa werd vervolgens bij de bar weggesleurd en door een twintig man sterk team van de leiding op het toneel geinstalleerd. Hier wist hij met een overvol dienblad alle vragen juist te beantwoorden.
Zouden er zich nog gelovige kinderen onder het peleton hebben bevonden, dan werd deze illusie in een klap door het toilet gespoeld. De sint, die vanuit het toilet (die door een fout op de constructietekening op het toneel was geplaatst) zijn opkomst maakte, was ten eerste geen kindervriend, ten tweede droeg hij badslippers en ten derde had de pieterbaas een blanke dochter. Zowel wij als het publiek voelden een enorm spanningsveld tussen de drie kopstukken die plaats hadden genomen in de jury. Dit ontaarde, achter de collissen, in een ordinaire vechtpartij waarbij de kerstman zijn bel, de sint zijn staf en de paashaas, hard gekookte eieren in de strijd wierpen. Nadat de stofwolken waren opgetrokken was het onduidelijk wie, wie was. Zo liep de paashaas met de mijter over zijn oren, de kerstman met een staf tussen zijn benen en de sint met de kerstbel overdwars. De pietermanknecht was zo over zijn toeren dat hij Ad Sondermeijer voor de kerstman aanzag en deze bekogelde met de hard gekookte eieren van de paashaas. Met zijn hoofd tussen zijn handen probeerde ome Ad, de eieren ontwijkend, zich van de paashaas te ontdoen door hem mede te delen dat hij de kerstman niet was. Achteraf kun je het de piet niet kwalijk nemen, daar wij hem zelf nog wel eens voor de kerstman aanzien. Later op de avond is alles toch nog goed gekomen. Terwijl de paashaas sinterklaasliedjes zong en de kerstman nog eens een eitje in de pan wierp, liet de sint de kerstbel door zijn pietermanknecht verwijderen. Er ontstond desondanks toch nog een gezellig sfeertje.
Nadat de ouders huiswaards waren gekeerd, werd het dak van ‘De Werft’ er nog een keer afgeblazen met een spetterende disco. De zondag stond geheel in het teken van de Efteling. Voor deze dag schieten woorden te kort. De Efteling legde de renners geheel in de watten door hen tot negen uur ‘s avonds, compleet met eten en drinken, in het park te laten vertoeven.

Tot sint kerstmis. Shakka De Mus en Wiebe v/d Pol.

Ome Joop's Tour Bezoek onze internetpagina dit.is/ojt Contactpersoon: Marcel Legerstee
Postbus 711, 6800 AS Arnhem
Telefoon: 026 – 362 87 02 Fax: 026 – 362 87 02 Email: (ojt@dit.is)

Dit persbericht is verzonden via MDCJA de Geest intermediair voor Ome Joop's Tour.

Angela & Jos "MDCJA" de Geest
Lobbypage: Travel To Kalymnos. travel.to/kalymnos Nederlandse info over het Griekse eiland Kalymnos. Homepage: MDCJA de Geest **** welcome.to/mdcja *****