Danka en LionSolutions gaan samenwerkingsverband aan

Datum nieuwsfeit: 03-08-1999

P E R S B E R I C H T

Danka levert LionSolution's ReproTicket voor intelligente toewijzing van printsystemen

Danka en LionSolutions gaan strategisch samenwerkingsverband aan

Woerden, 3 augustus 1999 - Danka en het Nederlandse bedrijf LionSolutions hebben overeenstemming bereikt over een strategisch samenwerkingsverband voor de levering van ReproTicket bij de printoplossingen uit het assortiment van Danka. ReproTicket is een software-ontwikkeling van LionSolutions waarmee gebruikers hun documenten precies zo kunnen printen als ze er op het scherm uitzien. Gebruikers kunnen hiermee op hun eigen PC een opdrachtformulier invullen met onder meer het gewenste aantal afdrukken, kleur of zwart/wit en de afwerkingsmogelijkheden. Op basis van deze informatie kan ReproTicket automatisch de best geschikte printer selecteren voor de uitvoering van de opdracht. De printopdracht en het elektronische bestelformulier met alle gebruikersinstructies kan worden verstuurd naar een centrale repro, of een externe leverancier, waar de opdracht verwerkt wordt. Interpretatieverschillen, die optreden bij het omzetten van bestanden of het doorgeven van printinstructies, zijn niet meer mogelijk. Het exclusieve contract heeft een looptijd van drie jaar.

LionSolutions heeft ReproTicket ontwikkeld in samenwerking met Danka Nederland. Deze printoplossing is uitgevoerd als 'plug-in' voor Adobe Acrobat, een oplossing waarmee documenten vanuit een tekstverwerker worden omgezet naar een bestand in het printeronafhankelijke, paginageoriënteerde Portable Document Format (PDF) van Adobe. Documenten die in PDF-formaat zijn opgemaakt, worden door printers precies zo afgedrukt als zij in het origineel en op het beeldscherm getoond worden. Deze oplossing voorkomt misdrukken en levert een aanzienlijke tijdwinst op bij het verwerken van printopdrachten.

Indien nodig, levert Danka de benodigde Acrobat-software mee. Als ReproTicket is geïnstalleerd, wordt aan de tekstverwerker van de PC-gebruiker, zoals Microsoft Word, een icoon toegevoegd aan de werkbalk, waarmee documenten automatisch kunnen worden omgezet naar PDF-formaat. Tegelijkertijd krijgen gebruikers een elektronisch bestelformulier op hun beeldscherm, waarin zij hun afdrukwensen gedetailleerd kunnen opgeven. ReproTicket geeft automatisch aan welke printers geschikt zijn voor specifieke opdrachten, zoals afdrukken in kleur of zwart/wit, vouwen, kaften en hechten. De gebruiker kan de opdracht handmatig aan een bepaald systeem toewijzen, maar kan de keuze in grotere printomgevingen ook overlaten aan ReproTicket.

Een centrale repro krijgt met ReproTicket de mogelijkheid om de prioriteit in de wachtrijen voor printopdrachten te wijzigen en kan tevens automatisch registreren van welke gebruiker opdrachten afkomstig zijn. Met behulp van een accounting module kunnen de kosten vervolgens doorberekend worden.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten. De organisatie telt 22.000 werknemers verspreid over 700 vestigingen in 42 landen. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V.
Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: (m.antheunis@danka.nl),
World Wide Web: www.danka.com
of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Contactpersoon: Geertje Wagenaar, Tel.: 023 - 562 82 08,
E-mail: (geertjew@monogram.nl)