Politiebericht provincie Groningen

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Woensdag 4 augustus 1999

Ter Apel: Dronken automobilist tegen boom
Een 61-jarige man uit Roswinkel is gisteravond gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Moersloot in Ter Apel. De man reed daar in zijn auto en raakte, vermoedelijk door overmatig alcoholgebruik, de macht over het stuur kwijt. Daardoor botste hij tegen een boom. De man liep bij het ongeval borst en nekletsel op en is, nadat hij door de brandweer uit zijn auto was gehaald, overgebracht naar het ziekenhuis in Stadskanaal. Omdat de bestuurder onder invloed van alcohol verkeerde is van hem een bloedproef genomen. Zijn auto is zwaar beschadigd weggesleept.

Finsterwolde: Man komt onder ploeg
Bij werkzaamheden aan een ploeg in een schuur aan de Goldhoornweg in Finsterwolde is een inwoner van die plaats gistermiddag gewond geraakt. Door onbekende oorzaak viel het werktuig om waarbij de man eronder terechtkwam. Hij is met beenletsel naar een ziekhuis in Groningen gebracht.

Sellingen: Brand in strowagens
Vermoedelijk door brandstichting ontstond gistermiddag brand in een tweetal boeren wagens geladen met stro aan de Borgerweg in Sellingen. De 61-jarige eigenaar van de voertuigen en de lading had ze langs de straat geparkeerd, nadat het stro in de nacht van maandag op dinsdag geperst was. Later op de dag zou het stro worden afgevoerd en afgeladen. De beide wagens en de lading, ongeveer 360 pakken stro, gingen verloren. Ook de berm raakte in brand. De brandweer bluste het vuur. De politie stelt een onderzoek in.

Vlagtwedde: Brand in kapschuur
In een kapschuur bij een boerderij aan de Oude Veendijk in Vlagtwedde ontstond gistermorgen brand. Bij laswerkzaamheden sprongen vonken weg en belandden in een berg opgeslagen stro. Dat vloog onmiddellijk in brand. De voorraad stro en deel van het dak van de kapschuur gingen verloren. Een tractor, een auto en een aantal landbouwwerktuigen liepen schade op. De eigenaar is verzekerd.

Winschoten: Schoonmaakster valt van ladder
Bij schoonmaakwerkzaamheden in een school aan de Piet Heinlaan in Winschoten is gistermorgen een inwoonster van Blijham gewond geraakt. De vrouw stond op een ongeveer 2.5 meter hoge ladder en was bezig ramen te wassen Door nog onbekende oorzaak is de ladder gaan schuiven, waarbij de vrouw kwam te vallen. Ze is met letsel aan het hoofd en een hand vervoerd naar het ziekenhuis in Winschoten.

Appingedam: Voorbijganger voorkomt autodiefstal Door hard 'HALT' te schreeuwen heeft een 44-jarige inwoner van Appingedam vannacht diefstal van een auto weten te verijdelen. De man kwam rond 02.00 uur de Meedensingel inlopen en zag een auto op hem afkomen die zonder licht reed. Ook merkte de man dat de motor niet liep en dat de auto door twee mannen werd voorbewogen. De voorbijganger schreeuwde de mannen een 'halt' toe. Beide daders schrokken hier zo van dat zij er snel vandoor gingen. De auto bleek enkele minuten eerder te zijn gestolen bij een woning verder op aan de Meedensingel.

Spijk: Snelle automobilist
Gistermorgen heeft de politie een 22-jarige automobilist uit Schema aangehouden op de Hogelandsterweg in Delfzijl. De man werd op diezelfde weg bij Spijk door een politiepatrouille opgemerkt toen hij met een snelheid van 160 km per uur in de richting van Delfzijl reed. Ter plaatse mag 80 km worden gereden. De man liep een bekeuring op en daarnaast is zijn rijbewijs door de politie ingevorderd.

Oostwold gemeente Leek: Boot in brand
Door nog onbekend oorzaak ontstond gistermiddag brand in een woonboot aan de Munnikevaart in Oostwold, gemeente Leek. De brandweer van Leek bluste het vuur. In verband met explosiegevaar - in de boot lagen gasflessen en jerrycans met benzine - is de Munnikevaart korte tijd door de politie afgesloten. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de brand. De eigenaar van de boot, een inwoner van Groningen, had het vaartuig net opgeknapt en wilde er binnenkort mee op vakantie.

Leens: Dronken automobilist in sloot
Een 64-jarige automobilist uit de gemeente De Marne verloor gistermiddag door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur van zijn auto op de Dijkstilsterweg in Leens. Daardoor belandde hij met de auto in een sloot. Hij kon zelf uit de auto komen. De man bleek bij het onderzoek naar de toedracht van het ongeval door de politie onder invloed van alcohol. Bij hem werd 2.1 promille gemeten. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt wegens rijden onder invloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Na verhoor is hij heengezonden. Een bergingsbedrijf heeft de auto uit de sloot gehaald.

Steendam: Schippers bekeurd
De politie heeft gistermiddag en avond proces-verbaal opgemaakt tegen een drietal schippers van snelle motorboten op het Schildmeer bij Steendam. De drie, een 19-jarige man uit het Duitse Norden en twee inwoners van Appingedam (33 en 44), werden bekeurd voor het varen met een te hoge snelheid met een speedboot. De 44-jarige Damster voer met een snelheid van ruim 50 km per uur over het meer. De hoogte van de boete bedraagt in alle drie de gevallen 90 gulden.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting 0 50 - 5 995 010