World Online neemt Duitse ISP over

Persbericht World Online

Vianen, 4 augustus 1999

World Online neemt belangrijke Duitse ISP over

World Online International, één van de belangrijkste en snelst groeiende Internet Service Providers (ISP) van Europa, neemt Nacamar GmbH over. Nacamar GmbH is een belangrijke zakelijke Internet Service Provider in Duitsland. Financiële details van de overname zijn niet bekend gemaakt.

Door deze aanwinst wordt World Online toonaangevend op het gebied van zakelijke Internet Service in Europa. Het bedrijf is al één van de belangrijkste pan-Europese Internet Communicatie bedrijven op de consumentenmarkt.

Nacamar heeft een uitstekende kwaliteits-reputatie. Grote bedrijven zoals de Deutsche Bank, Lufthansa, General Motors en PepsiCo maken gebruik van hun diensten. Namcar levert naast Internet-access ook value-added services zoals netwerk timeservers, global roaming, domein-naam registratie, Intranet, Extranet, Virtuele Private Netwerken, Server en Website Hosting, Firewall/Security Services en Internet Consulting.

Nina Brink, CEO van World Online International zegt: "Deze aanwinst geeft ons extra middelen om het grootste pan-Europese Internet communicatie- en service-bedrijf te worden. Niet alleen op de consumentenmarkt, maar ook op de zakelijke markt".

Nacamar werd in 1995 opgezet door Klaus Landenfelt. Nu heeft het meer dan 120 mensen in dienst. Nacamar zal zijn nationale expansie gewoon voortzetten. "We zijn erg blij met deze ontwikkeling die belangrijke voordelen meebrengt voor onze zakelijke gebruikers. Daarnaast kunnen we nu Internet aanbieden op de Duitse consumentenmarkt. Dat alles voor een aantrekkelijke prijs, met een breed pakket aan interactieve services en interessante specifieke content," zegt Klaus Landenfelt.

Met deze aanwinst heeft World Online zijn pan-Europese expansie ook in Duitsland in gang gezet. De kwaliteit en kwantiteit van content waarvoor World Online garant staat, zal ook kenmerkend worden voor Duitsland. Dit natuurlijk in combinatie met een superieur en gebruiksvriendelijk pakket Internet services voor de consument en de zakelijke gebruiker. Binnenkort gaat World Online ook van start in de rest van Scandinavië en in Portugal, Turkije, Griekenland en Ierland.

World Online International is een joint-venture van de Sandoz Family Foundation, Telfort en Reggeborgh Beheer en zal vanaf eind 1999 opereren vanuit Rotterdam.