Aandeelhouders verwachten overeenstemming over verkoop ECT

Datum nieuwsfeit: 05-08-1999

ECT

Datum: 4 augustus 1999

De aandeelhouders van Europe Combined Terminals B.V. (ECT) (Internatio-Mϋller N.V., Koninklijke Nedlloyd N.V., Koninklijke Pakhoed N.V. en NS Groep N.V.) kondigen hierbij aan dat de verwachting is gewettigd dat overeenstemming kan worden bereikt inzake de verkoop van ECT. De verkoopprijs bedraagt naar verwachting NLG 680 miljoen.

Hutchison International Port Holdings (“Hutchison”) en het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam (“GHR”) hebben de huidige aandeelhouders geïnformeerd dat zij de officiële aanmelding van de oorsponkelijke overnameplannen, die zij in maart van dit jaar hadden ingediend bij de Merger Task Force van de Europese Commissie, hebben ingetrokken. Het onderzoek van de Merger Task Force van de Europese Commissie is in verband hiermee stopgezet.

Een nieuwe overeenkomst wordt opgesteld, waarbij Hutchison, via haar dochtermaatschappij Hutchison Atlantic, een belang van 35% neemt in ECT in plaats van 50%. GHR zal via een investeringsmaatschappij ook een belang van 35% houden. Financiële instellingen, waaronder ABN AMRO Participaties B.V. nemen deel voor 28%. In de voor ECT nieuwe situatie zal de overige 2% worden gereserveerd ten gunste van werk-nemers van ECT.

De nieuwe aandeelhoudersstructuur voorziet in een sterk platform voor voortgezette groei van ECT.

De SER, de Ondernemingsraad van ECT en de betreffende vakbonden zijn geïnfor-meerd over de voorgenomen transactie. Deze kan worden uitgevoerd zodra het adviestraject met de OR van ECT is afgerond. De transactie is niet meer afhankelijk van andere externe voorwaarden.

Organisatie: Internatio-Müller N.V.

adres: Westerlaan 1