Workshops inspelen op trends en ontwikkelingen horeca

Datum nieuwsfeit: 05-08-1999
Bedrijfschap Horeca en Catering

Zoetermeer, 5 augustus 1999
Persbericht P-15 , afd. Communicatie, tel. (079) 368 07 19

Workshops Kompas voor Beleid
Adequaat inspelen op trends en ontwikkelingen

Horecabedrijven adequaat laten inspelen op de trends en ontwikkelingen. Dat is het doel van de workshops Kompas voor Beleid, die het bedrijfschap Horeca en Catering dit najaar en het komende voorjaar organiseert. Tijdens deze bijeenkomsten praten ondernemers van circa twintig vergelijkbare bedrijven met elkaar over onder andere marktbenadering, kostenreductie, bedrijfsvergelijking en management, op basis van het horeca-trendrapport Kompas voor Beleid.

"De workshops geven je een andere kijk op het eigen bedrijf", vindt Wiete Harms, accountmanager bij het Bedrijfschap. "Door de directe relatie met het Kompas voor Beleid krijgen de deelnemers beter inzicht in wat de horeca in het algemeen en hun bedrijf in het bijzonder te wachten staat. Een must voor iedere ondernemer die zijn bedrijf gedegen op de toekomst wil voorbereiden. Bovendien leren ondernemers van elkaar. Niemand kan beter vertellen hoe iets wel of niet moet dan de man of vrouw in de praktijk."

Iedere workshop bestaat uit drie bijeenkomsten. Op de najaarsbijeenkomst staan de ontwikkelingen centraal en is er een rondleiding door een uitgesproken innovatief bedrijf. De eerste voorjaarsbijeenkomst staat in het teken van de exploitatiecijfers van de deelnemende bedrijven. De tweede voorjaarsbijeenkomst bestaat uit een discussiebijeenkomst met deskundigen uit de omgeving van de horeca, zoals brouwerijen, banken en accountants. De kosten per bedrijf bedragen f 400,- (inclusief consumpties, lunch, Kompas voor Beleid en Horeca in Cijfers).

Voor meer informatie en aanmeldingen: Accountmanagement van het Bedrijfschap, telefoon (079) 368 08 84