Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 06-08-1999

Vrijdag 6 Augustus

ENKELBANDEN GEKNEUSD ('s-Hertogenbosch)

Een 26-jarige bromfietsster uit 's-Hertogenbosch liep gisteravond zwaar gekneusde enkelbanden op toen zij door een 17-jarige bromfietser uit Engelen werd aangereden. De vrouw verleende op de kruising van de Harendonkweg met de Ploossche Hof bij het links af slaan geen vrije doorgang aan de 17-jarige.

BRANDWONDEN ('s-Hertogenbosch)

Op de Pettelaarseschans liep een 40-jarige Amsterdammer tijdens het installeren van een elektronisch ontstekingsmechanisme voor knal- en vuurwerk brandwonden op aan gezicht, nek en armen. Hij is voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. De man had verzuimd voor de installatie de spanning van het systeem te halen waardoor het ontstekingsmechanisme tot ontploffing kwam.

DIEFSTAL TAS ('s-Hertogenbosch)

Terwijl een 39-jarige vrouw uit Werkendam donderdagavond in een winkel aan de Vughterstraat kleding aan het passen was heeft een onbekende kans gezien haar tas, met daarin diverse persoonlijke bezittingen, weg te nemen uit een paskamer. De tas is later teruggevonden en bij de vrouw terugbezorgd. Uit haar portemonnee was een geldbedrag van ongeveer 290,00 en een giropas weggenomen.

FIETSENDIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is een 19-jarige Bosschenaar aangehouden op verdenking van diefstal van een mountainbike. De diefstal vond donderdagavond omstreeks 18.00 uur plaats uit de rijwielstalling van een bedrijf aan de Rietveldenweg. De verdachte was daar tijdelijk werkzaam en kon aan de hand van het elektronisch beveiligingssysteem worden geïdentificeerd. De fiets is teruggevonden en was reeds gedeeltelijk van originele lak ontdaan.

BRANDSTICHTING ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er brand gesticht aan een op de Berewoutstraat geparkeerd staande auto. Omdat de brand tijdig ontdekt werd door een buurtbewoner, die de brand grotendeels wist te blussen, is de schade beperkt gebleven.

INBRAAK (Rosmalen)

Vermoedelijk afgelopen nacht is er ingebroken in een kantoor van een bedrijfspand aan het Stationsplein in Rosmalen. Er word een raam geforceerd. Er zijn vooralsnog geen vermissingen waargenomen.

INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in de kantine van een sportcomplex aan de Saren. Men heeft met een baksteen een ruit vernield. Er zijn geen vermissingen waargenomen.

VERNIELING (Vlijmen)

Afgelopen is op het Burgemeester van Houtplein een 18-jarige Vlijmenaar aangehouden op verdenking van vernieling. Bij een supermarkt aldaar was een vlaggenmast weggenomen. De mast werd vernield door er mee tegen een lantaarnpaal aan te slaan. De verdachte maakte deel uit van een groepje van meerdere jongelui. Onderzoek wees uit dat de verdachte samen met een 18-jarige inwoner van Nieuwkuijk aan de vernieling debet was. Beide verdachten zijn gehoord. In overleg met justitie wordt tegen beiden proces-verbaal opgemaakt terzake baldadigheid en worden zij verplicht de schade, groot f. 200,00, te vergoeden.

AANHANGER GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Vanaf het parkeerterrein aan de Gruttostraat is vanmorgen een eenassige aanhangwagen van het merk Saris gestolen. De aanhanger, voorzien van een blauw dekzeil, is losgekoppeld van een daar geparkeerd staande witte Opel Astra.

DIEFSTAL GEREEDSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Uit een container aan de Mayweg zijn vanmorgen in een onbewaakt ogenblik een decoupeerzaag en twee boormachines gestolen.

EENZIJDIG ONGEVAL (Drunen)

Vanmiddag raakte een 36-jarige inwoner van Sprang-Capelle gewond bij een eenzijdig verkeersongeval op de kruising van de Kastanjelaan met de Beukstraat. De man fietste over het fietspad en botste op onverklaarbare wijze tegen enkele daar staande markeringspaaltjes. Hij kwam ten val en is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Waalwijk.

DOORGEREDEN NA VERKEERSONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Een onbekende automobilist is vanmiddag omstreeks half drie na een verkeersongeval met een 17-jarige bromfietsster uit 's-Hertogenbosch doorgereden. De bestuurster van de bromfiets liep bij de aanrijding, die plaatsvond op de kruising van het Hinthamereinde met de Zuid Willemsvaart een gekneusd been, een gekneusde schouder en een lichte hersenschudding op. De onbekende automobilist is vermoedelijk door het rode verkeerslicht gereden en reed de bromfietsster aan in de flank.

ZAKKENROLLERIJ ('s-Hertogenbosch)

Een 44-jarige inwoonster van 's-Hertogenbosch raakte vanmiddag in de binnenstad haar portemonnee kwijt aan een zakkenroller. In de portemonnee zaten diverse persoonlijke bezittingen waaronder een gouden armband. De portemonnee is uit haar schoudertas gerold.