Politiebericht Helmond/Eindhoven

Persberichten 6 augustus 1999/

Politieberichten

Helmond: Reizen zonder te betalen
Op donderdagmiddag omstreeks 16.40 uur zijn op de Amer en de Deurneseweg vier mannen, in de leeftijd van 18 en 19 jaar, allen uit Helmond aangehouden. Zij hadden een treinreis, met eindbestemming station Helmond Brouwhuis, gemaakt zonder daarvoor een plaatsbewijs te hebben gekocht. De gewaarschuwde politie kon na een korte achtervolging de verdachten aanhouden. De verdachten zijn voor nader onderzoek overgedragen aan de Spoorwegpolitie.

Helmond: Diefstal uit bedrijf
Op vrijdagmorgen omstreeks 1.00 uur werd aan de politie gemeld dat er werd ingebroken in een bedrijf aan de Zuid Koninginnewal. Ter plaatse hield de politie een 35-jarige man uit Eindhoven aan. Hij kwam op dat moment, door een kapotte ruit van de toegangsdeur, uit het bedrijf gekropen. De verdachte had een flinke snijwond aan zijn onderarm, welke gehecht werd in het Elkerliekziekenhuis. De man is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Lastige persoon
Op donderdagavond omstreeks 20.40 uur zijn in een achtertuin van een woning aan de Luipaardstraat een 23- jarige man en een 22- jarige vrouw, beiden uit Eindhoven, aangehou-den. Op aanwijzing van buurtgenoten zou uit de woning van beide verdachten geschoten zijn met een luchtbuks. Bij zijn aanhouding verzette de man zich hevig en voegde onwelvoeglijke taal naar de politie. De vrouw trachtte te voorkomen dat de man werd aangehouden. In de woning werd een luchtdrukpistool en daarbij behorende patronen aangetroffen. Het pistool en patronen zijn inbeslaggenomen. Beide verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau. De vrouw kon na verhoor naar huis. De man is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Bedreiging
Op donderdagavond om 22.00 uur is op de Hemelrijken een 26-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Daar zag een politieman dat de Eindhovenaar een woordenwisseling kreeg met een vrouw. Direct daarop gooide de man stenen naar die vrouw en bedreigde haar met een mes. Het mes is inbeslaggenomen. De man is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Diefstal uit parkeermeters
Op vrijdagmorgen omstreeks 2.10 uur zijn op de Bilderdijklaan drie mannen, in de leeftijd van 26 en 29 jaar, uit den Haag en Voorburg aangehouden. Kort daarvoor hadden zij op de St. Antoniusstraat een aantal parkeermeters geleegd. In het voertuig waar verdachten in wilden stappen werden een aantal guldens, kwartjes en twee slagersmessen aangetroffen. Tevens werd bij fouillering van de verdachten een hoeveelheid klein geld aangetroffen. Het geld en de messen zijn inbeslaggenomen. De verdachten zijn voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Op vrijdagmorgen om 1.17 uur is op de Jacob Oppenheimstraat een 53-jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies hij op het ademanalyseapparaat 0,95 promillage. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Tevens kreeg hij een rijverbod van 4 uur opgelegd.

Eindhoven: Snelheidscontroles
Op vrijdagmorgen tussen 9.00 uur en 10.10 uur is er op de Aalsterweg een snelheidscontrole gehouden. Van de 493 gecontroleerde voertuigen reden er 109 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal.
Vrijdagmiddag tussen 13.00 uur en 14.30 uur is er op de Boschdijk een snelheidscontrole gehouden. 669 voertuigen werden gecontroleerd. 301 daarvan reden harder dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 120 km/u.

Eindhoven: Lastige man
Op vrijdagmiddag om 12.40 uur is op de Rechtestraat een 44-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Een politiesurveillance trof daar de Eindhovenaar, heftig schreeuwend naar een vrouw, aan. De politie sprak hen daarover aan. De man bleek de vrouw lastig te vallen door haar hinderlijk te volgen. De vrouw was daar niet van gediend. Na verzoek aan de man een andere richting te gaan dan waar de vrouw naar toe ging, weigerde deze. Hij begaf zich weer naar de vrouw. Bij zijn aanhouding verzette de man zich hevig. De man is overgebracht naar het politiebureau.