Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Gemert/Laarbeek

Persberichten 8 augustus 1999/

Politieberichten

AARLE-RIXTEL
Bij een inbraak in een woning aan de Brabantlaan werd de bewoonster zaterdagavond geconfronteerd met een afschuwelijke vorm van dierenmishandeling. De inbrekers bleken namelijk chloor in het water van de schildpad gedaan te hebben. Het dier is nog in leven maar in hoeverre ze letsel heeft opgelopen door het chloor is nog niet bekend. De inbrekers kwamen de woning binnen door een raam te forceren. De woning werd doorzocht en na wat uit de koelkast gegeten te hebben zijn de dieven met een videorecorder verdwenen.
De politie zal alles in het werk stellen om deze zaak op te lossen. Eveneens werd er afgelopen nacht ingebroken in een huis aan de Klokkengieterstraat. Daar kwam men binnen door een ruitje in te slaan en de achterdeur te openen. De inbrekers stuitten echter op een binnendeur die ze niet open kregen. Dat leverde wel flinke beschadigingen op aan de deur en kozijn.
BEEK EN DONK
Een insluiper heeft zaterdagavond kans gezien uit een woning aan de Rietzangerlaan een bankpasje en een mapje met bankafschriften weg te halen uit een secretaire. De bewoonster ontdekte kort na 22.00 uur dat de laden van het kastje open stonden en dat de spullen verdwenen waren.
GEMERT
Bij een bedrijf aan de Scheiweg werd een vierwielige aanhangwagen van het merk Henra weggehaald. Voordat ze hun buit konden bereiken moesten de dieven het slot van een poort forceren.