Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 08-08-1999

Zondag 8 Augustus

VERKEERSCONTROLE (Geffen)

Zaterdagmiddag is op de Rijksweg N50 gecontroleerd bij de verkeerslichten ter hoogte van de kruising van genoemde weg met de Weerscheut en Papendijk, richting Nijmegen. Daarbij werden 16 bestuurders bekeurd voor het rijden door het rode verkeerslicht. Twee vrachtauto's negeerden het voor hen aldaar geldende inhaalverbod.

BEDREIGING (Oss)

Terzake bedreiging heeft de politie zaterdagavond een 55-jarige Ossenaar aangehouden. De man had in de Kuipers Rietbergstraat in zijn woonplaats ruzie gekregen met een aantal jongeren hetgeen bijna ontaardde in een handgemeen. De man wendde zich daarna tot enkele omstanders die zich op straat bevonden. Deze waren niet van zijn gedragingen gediend en gaven hem te verstaan dat beter kon "opsodemieteren. De man ging daarna weg om kort daarna terug te komen met in zijn hand een alarmpistool. De buurtbewoners die in veronderstelling waren dat het een echt vuurwapen was belden daarop de politie die de Ossenaar terzake bedreiging inrekende. Het alarmpistool is in beslag genomen.

NEERGESTOKEN (Oss)

Een 24-jarige inwoner van Oss is afgelopen nacht op de Heuvel door een 19-jarige plaatsgenoot enkele malen met een mes gestoken. De aanleiding van de steekpartij ligt in een ruzie die beiden een week eerder hadden. De 19-jarige kwam zijn plaatsgenoot op de Heuvel weer tegen en stak hem daar zonder meer enkele keren met het mes. De verdachte kon kort na de steekpartij elders in Oss worden aangehouden. Hij is aangehouden. Het slachtoffer is opgenomen in het ziekenhuis.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND (Nuland)

Vanaf de Burgemeester Teunissenstraat in Nuland is afgelopen nacht een bruine Opel Kadett gestolen. De auto is vermoedelijk gebruikt om er mee te crossen en daarna langs de Rijksweg N50 in brand gestoken.

CARAVAN WEGGEHAALD (Lith)

Zaterdagmorgen vroeg omstreeks 07.00 uur is vanaf een camping in Lith en caravan weggehaald. Een 31-jarige Ossenaar, zo blijkt uit het voorlopige politieonderzoek, heeft een geschil van mening over de betaling van de caravan aan de vorige eigenaar, een 48-jarige inwoner van Maren-Kessel. De 48-jarige man kwam de caravan in gezelschap van een nog onbekend persoon van de camping weg halen. De Ossenaar probeerde dit nog te voorkomen maar slaagde daarin niet. Toen de politie arriveerde was de caravan en een van de betrokken partijen inmiddels met de noorderzon vertrokken. Eerder in de nacht had de politie al bemiddeld tussen beide partijen nadat zij onenigheid hadden gehad op de Provinciale weg in Maren Kessel. Het onderzoek in deze zaak wordt voortgezet.

ALCOHOL EN VERKEER (Heesch)

Afgelopen nacht is tegen een 25-jarige inwoner van Wijchen proces-verbaal opgemaakt. De man reed met zijn auto over 't Dorp in Heesch en bleek te diep in het glaasje te hebben gekeken.

LICHT LETSEL BIJ AANRIJDING (Oss)

Een 67-jarige automobiliste uit Geffen raakte vanmorgen licht gewond toen zij op de kruising van de Joost van den Vondellaan met de Staringstraat en Brederostraat geen vrije doorgang kreeg van een 37-jarige automobilist uit Oss. De vrouw liep knie en hoofdletsel op maar behoefde niet in het ziekenhuis te worden opgenomen.