APC breidt Smart-UPS-serie uit

Datum nieuwsfeit: 10-08-1999

In het rek of als toren

Compacte 5 kVA UPS voor high-powered en multi-server omgevingen

Gorinchem, 9 augustus 1999 -  APC breidt haar Smart-UPS-serie uit met de eerste compacte 5 kVA-UPS voor high-powered en multiple-server omgevingen. Nadat de Smart-UPS 5000 in de rekmontage-versie al tijdens ´The Internetworking Event´ van dit jaar werd geïntroduceerd, lanceert APC deze krachtige en compacte oplossing nu ook in tower-uitvoering. Zowel de RackMount als de tower-uitvoering behoren tot de kleinste 5 kVA UPS's op de markt. Naast hun afmeting, bieden ze een ander belangrijk voordeel: de Smart-UPS 5000 heeft twee management slots waardoor het beheer nog flexibeler wordt.

De Smart-UPS 5000 speelt in op twee groeiende trends. De vraag naar servers met een hoge capaciteit en de behoefte om servers en randapparatuur te centraliseren, bijvoorbeeld in een server farm of klein computercentrum. De beschikbare ruimte speelt daarbij een belangrijke rol. De RackMount-versie neemt maar vijf hoogte-eenheden in beslag terwijl de tower-uitvoering slechts 19,6 bij 43,2 cm meet.

Naast bovengenoemde trends wordt beheer-op-maat steeds belangrijker. Doordat de Smart-UPS 5000 twee management slots heeft, kan het beheer met behulp van diverse APC-accessoires, nog nauwkeuriger op de behoeften worden afgestemd. De nieuwe Smart-UPS is dus niet alleen ruimtebesparend, maar ook kosteneffectief. Als extra levert APC tot 30 september 1999 bij elke Smart-UPS 5000 de APC Web-SNMP Management Card, die beheer via een webbrowser mogelijk maakt.

Op afstand
'Nu netwerken een steeds bedrijfskritischer karakter krijgen, zijn betrouwbare beheeroplossingen en netspanningsbeveiligingssystemen een van de meeste kosteneffectieve manieren om netwerkbeschikbaarheid te garanderen,' vertelt Ed Bednarcik van de Business Networks-divisie van APC. 'Door de meerdere slots in de Smart-UPS 5000 wordt de netwerkbeschikbaarheid verbeterd en kunnen netwerkbeheerders op afstand controleren en beheren.'

APC
American Power Conversion, opgericht in 1981, is een beursgenoteerde onderneming (NASDAQ:APCC) en toonaangevend in ontwerp, productie en marketing van noodstroomvoorzieningen en netwerkbeheeroplossingen. Tot het assortiment van APC behoren spanningsonderdrukkers, UPS's (Uninterruptible Power Supply) en apparatuur die stabiele stroomvoorziening bevordert. Daarnaast geeft APC speciale software uit voor computers en randapparatuur. APC behaalde in 1998 wereldwijd een omzet van meer dan $ 1 miljard. Voor extra informatie over APC en zijn end-to-end oplossingen: www.apcc.com