Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 10-08-1999

Dinsdag 10 Augustus

VERDACHTE VERDUISTERING AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Maandagmorgen is een 21-jarige Bossche op haar werk in 's-Hertogenbosch aangehouden als verdacht van verduistering in dienstbetrekking. De vrouw werkt bij een telecombedrijf en wordt ervan verdacht voor ongeveer Fl. 100.000,= aan mobiele telefoons en telefoonkaarten te hebben verduisterd. Zij zou de kaarten en telefoons tegen sterk gereduceerde prijzen hebben doorverkocht. De verdenking viel op de vrouw omdat de diefstallen plaatsvonden vanaf het moment dat zij ruim een half jaar geleden bij het bedrijf ging werken. Zij is voor nader onderzoek ingesloten.

POLITIE SCHEIDT VECHTENDEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen heeft de politie op de Hooge Steenweg in 's-Hertogenbosch een 39-jarige man uit Heusden en een 28-jarige Bosschenaar uit elkaar gehaald bij een vechtpartij. De twee mannen sloegen elkaar om nog onduidelijke redenen in het gezicht. Beide verdachten zijn aangehouden wegens mishandeling.

AUTO'S BESCHADIGD NA BLIKSEMINSLAG ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is de bliksem ingeslagen in een dak van een flat aan de Jacob van Maerlantstraat in 's-Hertogenbosch. Door de inslag kwamen diverse stukken steen naar beneden gevallen. Twee geparkeerde auto's en het dak van de flat liepen schade op. In een aantal flatwoningen viel de stroom uit. De woningbouw-vereniging en de PNEM zijn inmiddels gestart met herstelwerkzaamheden.

MEISJE LICHTGEWOND NA VAL MET BROMMER ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een 17-jarige Bossche op de Vughterweg in 's-Hertogenbosch lichtgewond geraakt bij een eenzijdig verkeersongeval. Het slachtoffer kwam door nog onbekende oorzaak met haar bromfiets ten val. Zij is per ambulance met rugklachten overgebracht naar het ziekenhuis. Na onderzoek mocht zij weer naar huis.

SCHIP VERONTREINIGT JACHTHAVEN (Heusden)

Van maandag op dinsdag is in de jachthaven van de gemeente Heusden naar schatting 200 liter dieselolie in het water terecht gekomen. Een 63-jarige Rotterdammer lag met zijn 17 meter lange motorschip in de haven en rook toen hij na het passagieren aan boord kwam een sterke diesellucht. Uit onderzoek bleek dat een afsluitdop van de dieseltank was losgetrild, waardoor de diesel in de machinekamer terecht kwam. Via een bilgepomp is de olie in het water terecht gekomen. Volgens de eigenaar van het schip gaat het om ongeveer 200 liter. De brandweer heeft de tank weer afgesloten. In overleg met rijkswaterstaat is besloten dat de olie niet geruimd zal worden. Volgens rijkswaterstaat zal de olie zich verspreiden en verdampen.

WONINGINBRAAK ( 's-Hertogenbosch)

Maandag is ingebroken in een woning aan de Rijckevorsel van Kessellaan in 's-Her-togenbosch. Toegang is verkregen door het forceren van een raam. Uit de woning is o.a. een videocamera en een aantal sieraden weggenomen.

DIEFSTAL EMBALAGE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 44-jarige Bosschenaar op de Parade in 's-Hertogenbosch betrapt op het moment dat hij drie kratten met lege flessen wilde ontvreemden. Hij is aangehouden en proces-verbaal is opgemaakt.

SNELHEIDSCONTROLES (Haarsteeg / Heusden)

Maandagmiddag zijn bij snelheidscontroles op de Mommersteeg in Haarsteeg en de Provincialeweg N267 in Heusden in het totaal 82 bestuurders bekeurd. Haarsteeg 50 km/h 17 overtredingen, hoogste snelheid 68 km/h Heusden 80 km/h 65 overtredingen, hoogste snelheid 138 km/h.

MAN AANGEHOUDEN VOOR MISHANDELING MOEDER ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is een 26-jarige Hinthammer aangehouden als verdacht van mishandeling van zijn 44-jarige moeder aan de Derde Haren in 's-Hertogenbosch. De zoon verscheen bij de woning van zijn ouders en wilde naarbinnen. Omdat de verdachte een langdurige geschiedenis op gebied van drugs heeft werd hij niet toegelaten. Hij schopte daarop diverse malen tegen de deur. De moeder opende de deur om beschadigingen te voorkomen. Hij zou haar diverse keren hebben geslagen en bij haar keel hebben gepakt. De politie heeft de man aangehouden en ingesloten.