Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Pijnacker: gewapende overval op Verbruikersmarkt

Vrijdag 16 juli rond 21.00 uur vindt een gewapende overval plaats op Verbruikersmarkt Berkel in Pijnacker. Deze supermarkt, bijgenaamd "De Schuur", ligt aan de doorgaande weg tussen Pijnacker en Berkel/Rodenrijs. De bedrijfsleider loopt, na sluitingstijd, met twee vrouwelijke collega's naar zijn auto. Hij heeft de dagopbrengst in een bruine aktetas bij zich. Er komt een donkere auto langszij en de bijrijder hiervan stapt uit. Hij richt een pistool op de vrouwen en dwingt de bedrijfsleider zijn tas met geld af te geven. Direct daarna stuiven de overvallers weg in de richting Berkel/Rodenrijs en Rotterdam. Binnen een halve minuut is de overval voorbij.

Auto overvallers
Waarschijnlijk een klein model driedeurs personenauto. Mogelijk een 10-15 jarig oude Seat Ibiza of een soortlijk type. Het, vermoedelijk valse, kenteken zou eindigen op 49-SH. De kleur leek mat zwart en het merkplaatje van de auto was niet zichtbaar.

Tas bedrijfsleider
Bruin leren aktetas, zonder opdruk. De tas is voorzien van een draagriem, meerdere vakken en een grote flap die de tas afsluit.

Signalement daders:
Dader 1 (met pistool): negroïde man; 25-35 jaar; 1.75-1.80 meter; fors postuur kort kroeshaar; kort model zwart leren jack; donkerblauwe spijkerbroek; donkere schoenen; zwart/grijs pistool, vrij groot model; spreekt accentloos Nederlands.

Dader 2 (bestuurder auto): licht getinte man; ong. 1.80 meter; kort geknipt haar; verzorgd uiterlijk.

De politie vraagt:

- Wie heeft vrijdag 16 juli omstreeks 21.00 uur iets verdachts gezien op het parkeerterrein langs Verbruikersmarkt Berkel in Pijnacker?
- Wie heeft voor die tijd een klein matzwart model personenauto in de buurt van de Verbruikersmarkt zien rondrijden?

- Wie kan meer zeggen over de auto in combinatie met de signalementen van de twee overvallers?

- Zijn er mensen die de bruine aktetas hebben gevonden?

Regiopolitie Haaglanden
Tel: 0800 - 61 02 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***