Politiebericht Drenthe

17:16 dinsdag 10 augustus 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Hoogeveen, brandstichting
Werd vanmorgen een papiercontainer in brand gestoken. Deze container stond op het sportcomplex van de vv Hoogeveen aan de Sportveldenweg. De container werd als gevolg van de brand totaal vernield. Twee parasolstandaards die in de buurt van de container stonden werden door de hitte beschadigd. Schade ruim f 1.000,-.

Hoogeveen, diefstal na inbraak
Deed een 49-jarige man namens de gemeente aangifte van inbraak in de kantine van de sporthal Zwembadweg. Door het ingooien van een ruit kon men binnenkomen. Een tv werd weggenomen die later totaal vernield werd terruggevonden op een sportveld nabij de sporthal. Schade f 1.000,-.

Hoogeveen, achterbanden lek gestoken
Deed een 35-jarige vrouw uit Hoogeveen aangifte van het lek steken van twee autobanden. De auto stond aan de Kiel in Hoogeveen. De schade is ruim f 200,-.

Hoogeveen, woninginbraak
Deed een 59-jarige man aangifte van inbraak in zijn woning aan de Seringenlaan. Verschillende antieke sieraden werden weggenomen evenals een schilderijtje. Schade onbekend. Vermoedelijk is men de woning binnengekomen met een valse sleutel.

Hoogeveen, interne diefstal
Deed een 29-jarige man namens zijn restaurant aan de Griendsveenweg aangifte van diefstal van ruim f 200,-. Hiervoor werd een 15-jarige werkneemster aangehouden die de diefstal bekende. Zij gaf geen motief voor de diefstal. Het was niet de eerste keer dat zij met de politie in aanraking kwam voor diefstal. Zij kreeg op staande voet ontslag.

Hooghalen, diefstal uit garage
Deed een 78-jarige man aangifte van diefstal van zijn donkerblauwe snorfiets die vanuit zijn opengebroken garage werd weggenomen, vanmorgen tussen 09.00 en 12.30 uur.

Meppel, diefstal auto
Deed een 55-jarioge man aangifte van diefstal van zijn auto. Deze donkergrijze Opel Kadett Hatchback werd vannacht weggenomen van een parkeerplaats aan de Tooroplaan. Schade f 5.000,-.

Meppel, autodiefstal
Meldde een 30-jarige man dat zijn auto gestolen was aan de J. van Oldenbarneveltstraat. Kort nadat hij die melding had gedaan trof hij zijn auto aan in de van Kuijkstraat. Portier- en contactslot waren geforceerd.

Assen, diefstal uit auto
Deed een 39-jarige vrouw aangifte van diefstal van haar autoradio. Deze werd weggenomen uit haar auto die stond geparkeerd aan de Resedastraat.

Emmen, diefstal fototas
Deed een 39-jarige man uit Tilburg aangifte van diefstal van zijn fototas, inhoudende diverse lenzen. Hij heeft een schade van f 1.200,-. De diefstal vond plaats terwijl hij op bezoek was in een toeristische attractie in de Hoofdstraat.

Emmen, plakker aangehouden
Werd een 27-jarige man uit Groningen aangehouden toen hij vanmiddag op de Hondsrug weg een posters plakte op de kast van een verkeerslichtinstallatie. Hij maakte reclame voor een beachparty in een discotheek in Uelsen (Dld).

Emmen, diefstal tuinstoelen
Deed een 44-jarige man aangifte van diefstal van 8 gele tuinstoelen en 2 gele tafels. Deze stonden achter een gebouw aan de Parallelweg. Schadebedrag f 750,-.

Emmen, diefstal tas
Deed een 16-jarig meisje uit Alkmaar aangifte van diefstal van haar tas met daarin een mobiele telefoon, een portemonnee met f 200,- en persoonlijke spullen. Omdat zij op de kermis in de Breakdance wilde, maar daar gewen tassen waren toegestaan, gaf zij de tas af aan de kassa. Na afloop was de tas weg en de kassier wist van niets.

Weiteveen, gewonde na steekpartij
Vond vanmiddag een massale vechtpartij plaats op het AZC aan de Zusterweg in Weiteveen. Hieraan namen zo'n 15 personen deel, vermoedelijk allen Koerden. Eén man werd gewond na een messteek en werd overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen. Hij lag gewond in het paviljoen en zijn toestand is op dit moment onbekend. De vechtpartij begon in het paviljoen en zette zich later buiten voort. Drie verdachten vluchtten hierna. In het centrum van Weiteveen werden even later twee mannen aangehouden, een 20-jarige man afkomstig uit Turkije en een 24-jarige man uit Irak, beiden Koerden. Deze laatste was in zijn gezicht gewond. Een derde verdachte is met een auto gevlucht, Het motief voor de vechtpartij is de politie op dit moment niet bekend. Het mes is inbeslaggenomen. Vandaag is geen verdere informatie hieromtrent te verwachten.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe