Viadesk.com: Virtuele werkruimtes via Internet

Datum nieuwsfeit: 11-08-1999

Netspanning introduceert Viadesk.com

Eerste aanbieder virtuele werkruimtes via Internet

Amsterdam, 11 augustus 1999 - Netspanning heeft vandaag de gratis Internetdienst Viadesk.com gelanceerd. Met Viadesk.com is het mogelijk om op afstand (samen) te werken via het Internet. Hiermee is Viadesk.com de eerste Nederlandse aanbieder van virtuele werkruimtes via het Internet. Viadesk.com zet de toon door een verzameling geavanceerde functies gratis aan te bieden aan zowel particulieren als zakelijke gebruikers die samenwerken, activiteiten organiseren of contacten onderhouden.

Viadesk.com is tegelijkertijd een ontmoetingsruimte en een virtuele werkruimte. Binnen één minuut kan iedereen op Viadesk.com een eigen besloten werkruimte creëren en die met anderen delen. Iedere Viadesk.com-groep heeft de beschikking over een 5 Mb diskruimte op de server waarop allerlei soorten informatie gedeeld kan worden. Viadesk.com levert de ideale basis voor betere communicatie en samenwerking op afstand.

Functionaliteiten
Viadesk.com beschikt over een verzameling geavanceerde functies met een zeer gebruikersvriendelijke interface. Zo kunnen er in Viadesk.com onder andere documenten, afbeeldingen, notities, bookmarks, en adressen gedeeld worden met de uitgekozen leden. Daarnaast is er de mogelijkheid om te discussiëren en overleg te plegen. In de agenda kan men de gezamenlijke afspraken bijhouden. Ook kan ieder lid een eigen homepage maken en berichten naar andere leden versturen.

Uniek in Viadesk.com is de mogelijkheid om visuele relaties tussen geplaatste informatie te maken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om links te leggen tussen afspraak, routebeschrijving en notulen van een bijeenkomst. Op deze manier hebben de gebruikers direct overzicht van de gerelateerde informatie die in de groep wordt gedeeld.

De gebruiker heeft de keuze om een openbare of besloten werkruimte te maken. Een besloten groep is alleen toegankelijk voor de leden en met name geschikt voor het delen van vertrouwelijke informatie. Openbare groepen zijn voor iedereen toegankelijk. Alleen de leden kunnen bewerkingen uitvoeren.

Viadesk.com is er voor iedereen die gemakkelijk contact wil onderhouden, iets wil organiseren en/of informatie wil delen. Niet alleen handig voor het werk, maar ook voor privé-doeleinden is Viadesk.com een uitkomst. Of er nu samengewerkt wordt aan één rapport, of de laatste vakantiefoto"s worden uitgewisseld, het maakt niet uit.

Overal toegankelijk
Het grote voordeel van Viadesk.com, is dat er geen programma"s gedownload en geïnstalleerd hoeven te worden. Alles werkt via het Internet met een gewone browser. Viadesk.com maakt het dus mogelijk om altijd en overal de beschikking te hebben over belangrijke gegevens. Hierdoor kunnen verschillende bedrijven (met elk verschillende informatiesystemen) toch snel en gemakkelijk samenwerken.

Snel aan de slag met Viadesk.com
Met een e-mailadres en toegang tot het Internet kan iedereen in één minuut aan de slag met Viadesk.com. Nadat een nieuwe gebruiker zich heeft aangemeld, kan hij direct een virtuele werkplek creëren. Vervolgens kunnen per e-mail anderen worden uitgenodigd voor lidmaatschap van de zojuist gemaakte groep.

Bezoek Viadesk.com nu op www.viadesk.com. Het is mogelijk om, zonder aanmelding, meteen openbare groepen te bekijken die anderen hebben gemaakt.

Over het bedrijf Netspanning
De gratis dienst Viadesk.com is een initiatief van Netspanning. Dit Amsterdamse Internetbedrijf, opgericht in 1996, ontwikkelt dynamische webapplicaties voor het Internet, extranet en intranet. Netspanning werkt in opdracht van toonaangevende organisaties, maar maakt ook eigen producten en diensten om haar klanten een voorsprong in de markt te bieden. Het Netspanning-team bestaat uit enthousiaste, hoogopgeleide medewerkers die kennis hebben van verschillende disciplines, zoals communicatie, marketing, vormgeving en techniek. Hierdoor biedt Netspanning hoogwaardige Internetoplossingen die naadloos passen in de bedrijfsstrategie van klanten.

Vanaf begin september zal Netspanning gevestigd zijn in Olympisch Stadion 13 dat onlangs geheel gerenoveerd is. Meer informatie is beschikbaar op www.netspanning.nl.

Noot voor de pers
Voor meer informatie of een interview met Netspanning kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Bel Mirella Bults: (020) 460 42 64, of stuur een e-mail naar mirella@netspanning.nl. Wanneer u Viadesk.com bezoekt, kunt u zonder dat u zich eerst hoeft aan te melden een aantal demogroepen bekijken. Deze groepen zijn te bereiken door op de homepage van Viadesk.com te kiezen voor "Bezoek demogroepen". U treft dan de volgende groepen: Bedrijven, Studenten, Verenigingen en Vriendenclubs. Om alle functionaliteiten te zien, kunt u inloggen met gebruikersnaam: demo en wachtwoord demo.