Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 11-08-1999

Woensdag 11 Augustus

MAN DOOR POLITIEKOGEL GEDOOD

Dinsdagavond is in zijn woning aan de Augustinessenborch in Rosmalen een 36-jarige man dodelijk getroffen door een politiekogel. De politie werd te hulp geroepen door de partner van de man in verband met een ruzie. De vrouw bevond zich op het moment dat de politie terplaatse kwam bij de buren. Beide agenten hadden een gesprek met de vrouw en liepen vervolgens naar de woning van de man, om met hem te spreken.

Eén van de agenten stond voor het raam toen er plotseling door het slachtoffer op hem geschoten werd. De agent werd op dat moment niet geraakt. De 36-jarige man liep naar het raam en schoot door een bovenlicht nogmaals op de agent. De agent trok zijn vuurwapen en schoot gericht op de man. Het slachtoffer is terplaatse aan zijn verwondingen overleden. De agent liep door het schot van de man een verwonding op aan zijn borst en is hiervoor behandeld in het Grootziekengasthuis in 's-Hertogen-bosch.

Op verzoek van de korpschef van de Politie Regio Brabant-Noord is in overleg met de Hoofdofficier van Justitie de Rijksrecherche gevraagd een onderzoek in te stellen naar de toedracht van het schietincident.

AANRIJDING MET LETSEL ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond raakte een 15-jarige fietsster uit 's-Hertogenbosch gewond bij een aanrijding op de kruising van de Pettelaarseweg met de Gestelseweg en de Brabantlaan. De fietsster reed volgens een getuige door het rode verkeerslicht en werd vervolgens aangereden door een 18-jarige automobiliste uit Schijndel. Het slachtoffer is met letsel aan heup en enkel overgebracht naar het ziekenhuis.

WONINGINBREKERS NEMEN OOK AUTO MEE ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een woning aan Jan Mosmanslaan. Uit de hal van de woning is een tas met inhoud weggenomen. Met de aanwezige autosleutels wist men de auto een grijze BMW 318 voorzien van het kenteken XS-NP-68 mee te nemen.

WINKELDIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Een 16-jarige inwoner van Haarlem is vanmiddag door de bedrijfsleider van een winkel aan de Markt betrapt bij het stelen van een drietal blousons met een totale waarde van ruim f. 130,00. De man maakte gebruik van een geprepareerde boodschappentas ter voorkoming dat het alarm afgaat. De man wist nadat hij zich betrapt wist de Markt op te vluchten. Vermoedelijk door de interventie van een marktkoopman kwam de verdachte ten val en kon door de marktmeester en medewerkers van de dienst stadstoezicht worden aangehouden. De verdachte is overgedragen aan de politie.

VOETBALWEDSTRIJD FC DEN BOSCH-FEIJENOORD

Voor de wedstrijd FC Den Bosch - Feijenoord welke vrijdagavond, 13 augustus wordt gespeeld in het Ecco-stadion in 's-Hertogenbosch zijn 400 zogenaamde combikaarten verkocht aan Goldcardhouders van Feijenoord. Er zijn geen toegangskaarten meer beschikbaar. De kassa's van het stadion zullen op de wedstrijddag zelf dan ook niet open zijn. Supporters van beide clubs die niet in het bezit zijn van toegangskaarten zullen niet in maar ook niet in de directe omgeving van het stadion worden toegelaten. De politie zal ongeveer 150 manschappen inzetten om de start van de competitie in goede banen te leiden.