VersaTel Telecom versterkt positie op Internetmarkt

Datum nieuwsfeit: 11-08-1999
VersaTel

VersaTel Telecom versterkt positie op Internetmarkt in samenwerking met de SUN-Netscape Alliance

Amsterdam, 11 augustus 1999
Versatel Telecom., een snel groeiende, 'facilities-based', competitieve aanbieder van spraak, data en Internet diensten in de Benelux heeft vandaag bekend gemaakt dat het een contract heeft getekend met de Sun-Netscape Alliance voor de bouw van een grootschalig Internetplatform. Dit platform wordt gezamenlijk ontwikkeld en zal naar verwachting binnenkort in gebruik worden genomen. Door deze overeenkomst zal VersaTel haar klanten zeer gedifferentieerde toegevoegde waarde diensten aanbieden.

Het contract met de Sun-Netscape Alliance is een grote stap voorwaarts in Versatel's strategie om een toonaangevende speler te worden op de Internetmarkt. Door een samenwerking aan te gaan met de Sun-Netscape Alliance kan VersaTel haar diensten portfolio verder uitbreiden en ook wholesale Internetoplossingen leveren aan ISP's, distributiekanalen en groot zakelijke klanten. De relatie met de Sun-Netscape Alliance, versterkt VersaTel's positie als toonaangevende breedband multimedia service provider in de Benelux en vult de recente acquisities van CS Net, SpeedPort, VuurWerk, SVIANED en Itinera aan.

De Sun-Netscape Alliance richt zich op de ontwikkeling van schaalbare, carrier-grade netwerkdiensten voor VersaTel op basis van hun producten iPlanet Netscape Suitespot, Publishing Xpert, ECXpert en BillerXpert. De Alliance beschikt over de producten, diensten, ervaring en expertise om een sterke strategische leverancier van technologie voor VersaTel te zijn. VersaTel's klanten kunnen op deze wijze profiteren van de voordelen van de ervaring van Sun in het ontwikkelen van bedrijfskritische netwerksystemen en de expertise van de Sun-Netscape Alliance op het gebied van Internettoepassingen. Door deze samenwerking kan VersaTel haar klanten oplossingen bieden en een toonaangevende leverancier worden in de toekomstige e-commerce markt.

Gary Mesch, Chief Executive Officer en Managing Director van VersaTel Telecom: "Het contract met de Sun-Netscape Alliance is een eerste stap op weg naar een waardevolle langdurige relatie. Door gezamenlijk te werken aan de ontwikkeling van Internet- en e-commerce oplossingen met een toegevoegde waarde, is VersaTel in staat haar klanten te voorzien van Internetproducten en diensten van hoge kwaliteit. We zagen het waardevolle potentieel op zakelijk gebied en zijn er snel toe overgegaan dit krachtige platform te installeren."

Larry Hendrickson, Chief Technology Officer van VersaTel Telecom: "De uitgebreide functionaliteit, de betrouwbaarheid en de schaalbaarheid van ons Internetplatform stellen VersaTel in staat haar klanten gecodeerde, toegevoegde waarde en betrouwbare Internetdiensten aan te bieden. Ik verheug mij op de samenwerking met de Alliance bij de ontwikkeling en toepassing van geavanceerde nieuwe technologieën voor onze klanten."

Over de Sun-Netscape Alliance

America Online, Inc. en Sun Microsystems, Inc. richtten de Sun-Netscape Alliance op om eenvoudig inzetbare, uitgebreide bedrijfs- en e-commerce-oplossingen te bieden aan zakenpartners en andere bedrijven die concurreren in de hedendaagse Net-economie. De productportfolio van de Alliance biedt klanten de meest schaalbare,geïntegreerde infrastructurele software in de branche en een familie van direct inzetbare e-commerce-applicaties. De producten van de Alliance zijn beschikbaar voor de meest gebruikte productplatforms in de branche, waaronder DEC, HP, IBM, Linux, SGI, Microsoft Windows en Sun. De softwareproductportfolio van de Alliance omvat messaging- en kalender-servers, collaboration-, web-, applicatie-, directory- en certificate-servers. De Alliance biedt ook een familie van direct inzetbare applicaties voor e-commerce aan, waaronder commerce exchange, inkoop, verkoop en billing.

Over America Online

America Online, dat zijn hoofdkantoor heeft in Dulles in Virginia, werd opgericht in 1985 en is wereldleider in interactieve diensten, web-merken, Internet-technologien en e-commerce-diensten. America Online exploiteert twee wereldwijde Internet-diensten, America Online met meer dan 17 miljoen abonnees en CompuServe met ongeveer twee miljoen abonnees; verschillende vooraanstaande Internet-merken waaronder ICQ en Digital City; de portaal-sites Netscape Netcenter en AOL.COM; en de browsers Netscape Navigator en Communicator. Via de strategische alliantie met Sun Microsystems ontwikkelt en biedt het bedrijf eenvoudig in te zetten, end-to-end e-commerce- en bedrijfsoplossingen aan voor ondernemingen die actief zijn in de Net-economie.

Over Sun Microsystems

Sinds de start in 1982 heeft een enkele visie, The Network is The Computer Sun Microsystems opgestoten naar zijn positie als leidende aanbieder van kwalitatief hoogwaardige hardware, software en diensten voor het installeren van bedrijfsbrede intranetten en het ontwikkelen van de kracht van Internet. Sun behaalt jaarlijks meer dan elf miljard dollar aan inkomsten en is actief in meer dan 150 landen en op Internet op www.sun.com.

(Bepaalde verklaringen in de persbericht zijn toekomstgericht binnen de context van de Private Securities Litigation Act uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en rapporten raadplegen die van tijd tot tijd de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Noot voor de Editors: Het Versatel logo is een geregistreerd handelsmerk van Versatel Telecom International NV in Nederland, Belgie en Luxemburg.

Netscape en het Netscape N logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken in de Verenigde Staten van Amerika en andere landen, van Netscape Communications Corporation, een dochter maatschappij van America Online, Inc. Sun, Sun Microsystems en het Sun-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten van Amerika en andere landen.