Orange Fund neemt belang in Nedstat

Datum nieuwsfeit: 12-08-1999

Internetbedrijf streeft naar snelle expansie in het buitenland

ORANGE FUND NEEMT BELANG IN NEDSTAT

AMSTERDAM, 12 augustus 1999 - Orange Fund NV heeft een belang van 15% genomen in NedStat, het internetbedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van software voor website-tracking en -analyse. Orange Fund is in Nederland toonaangevend op het gebied van beleggingen in kleinere en middelgrote ondernemingen, de zogenaamde SMALL CAPS.

De produkten van NedStat bieden website-managers en marketeers de mogelijkheid nauwkeurige, actuele informatie te verkrijgen over het bezoek aan en de activiteiten van bezoekers op hun website. Met deze informatie kan een website effectief worden beheerd.

Nedstat, gevestigd in Diemen, is marktleider in de Benelux. De doelstelling is om in snel tempo wereldwijd een toonaangevende positie in te nemen. Het aandachtsgebied zal daarbij strekken van online en realtime analyses van websites tot website research en e-commerce oplossingen.

Hiertoe zullen op korte termijn kantoren worden geopend in Munchen, Londen, Parijs, Barcelona en Stockholm en zal het bestaande kantoor in New York aanzienlijk worden uitgebreid.

Om de expansie technisch, commercieel en organisatorisch goed te begeleiden, voorziet NedStat de komende periode een explosieve groei van het aantal medewerkers.

NedStat zal op termijn een beursnotering voor haar aandelen aanvragen.

Websites:
www.nedstat.nl