Vice-admiraal Belgische Marine overleden

Datum nieuwsfeit: 12-08-1999
Belgische Krijgsmacht

Persmededeling 243 van 12 augustus 1999:

De Staf van de Marine deelt mee:

Overlijden van Vice-admiraal Vlieger Ridder André SCHLIM

Het is de droeve plicht van de Marine het overlijden mee te delen van Vice-admiraal Vlieger André SCHLIM op 73-jarige leeftijd. De uitvaartplechtigheid zal plaatsvinden op maandag 16 augustus om 11u00 in de St- Martinuskerk te LOPPEM (BRUGGE).

Hij werd op 7 februari 1926 in WALTZING geboren en werd bij de Belgische Sectie van de Royal Navy ingedeeld tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij kreeg talrijke eretekens waaronder let Oorlogskruis, het Kruis der Ontsnapten en de Italy Star. In 1980 werd hij tot Stafchef van de Zeemacht benoemd. In 1986 verzekerde hij de rol van raadgever bij Zijne Koninklijke Hoogheid Prins LAURENT. Hij was ook Voorzitter van het Koninklijk Werk IBIS.

Voor meer informatie: contacteer SID
Quartier Reine Elisabeth / Kwartier Koningin Elisabeth Tf: 02/701.39.50 - Fax: 02/701.48.62 - email: (press@js.mil.be)