Hewlett-Packard breidt All-in-One CATEGORIE verder uit

Datum nieuwsfeit: 13-08-1999

Hewlett-Packard breidt All-in-One CATEGORIE verder uit

Amstelveen, 16 augustus 1999 - Hewlett-Packard introduceert twee nieuwe All-in-One productfamilies, de HP OfficeJet R serie en de HP OfficeJet T serie. Met deze nieuwe series komt Hewlett-Packard tegemoet aan de vraag in een snel groeiend marktsegment.

De nieuwe HP OfficeJet R serie vervangt de populaire OfficeJet 1170C serie en biedt hoge kwaliteit input, output en kleurenkopie mogelijkheden. De OfficeJet T serie is een nieuwe klasse All-in-One. Deze serie, met fax, levert geavanceerde kantoorfunctionaliteiten met hoge prestatie.

HP OfficeJet R serie
De R serie bestaat uit de modellen OfficeJet R45 en R65. De OfficeJet R serie maakt het mogelijk zowel in kleur te printen als flatbed te kopiëren en scannen (combinatie van de DeskJet 895Cxi met de ScanJet 5200C). De serie maakt gebruik van HP's PhotoRET II-technologie, waarmee het voor de gebruiker mogelijk is om met fotokwaliteit afbeeldingen in een grote diversiteit aan documenten in kleur te printen en te kopiëren. De OfficeJet R serie print tot 11 pagina's per minuut.

Met behulp van de flatbed-scanner kopieert de OfficeJet R65 eveneens met een snelheid van 11 kopieën per minuut. De OfficeJet R65 is uitgerust met een automatische document invoer (ADF). Daarnaast heeft dit model diverse geavanceerde kopieermogelijkheden zoals:

* twee pagina's op één kopiëren;

* van één origineel een poster te maken die is opgebouwd uit verschillende pagina's;

* één afbeelding meervoudig weer te geven op één pagina via de 'kloon-mogelijkheid'.

Met PrecisionScan, levert HP 'state-of-the-art' scanning technologie. Met PrecisionScan kunnen gelijktijdig verschillende afbeeldingen worden gescand zoals foto's, lijntekeningen en teksten. Met een verhoogde resolutie tot 9600 dpi biedt de R serie zelfs in de meest complexe documenten nauwkeurige resultaten. De OfficeJet R Serie is voorzien van tekstherkenningssoftware (OCR) zodat de gebruiker gescande tekstdocumenten eenvoudig kan bewerken.

HP OfficeJet T serie
De T serie bestaat uit de modellen OfficeJet T45 en T65. De OfficeJet T serie kan behalve in kleur printen, scannen en kopiëren, ook in kleur faxen. De serie maakt gebruik van HP's PhotoRET II-technologie waarmee de T serie afdrukt tot 11 ppm (model T45 is gebaseerd op de DeskJet 880C en model R65 op de DeskJet 895Cxi).

Met de T serie is het mogelijk stand-alone te faxen in kleur of zwart-wit, op gewoon papier. Hierbij wordt gebruikgemaakt van de Internationale Kleurenfax standaard ITU-T30E. Naast de 20 pagina's automatische documentinvoer, biedt de T serie faxfunctionaliteiten, zoals voorkeuzetoetsen, versneld kiezen, automatische herkiezen en PC-fax.

De OfficeJet T serie kent de 'scan-to-email' functie waarmee foto's direct naar een e-mailadres kunnen worden verzonden. Met een simpele druk op één knop zorgt de ingebouwde scanner ervoor dat documenten en afbeeldingen snel en gemakkelijk zijn in te lezen. De OfficeJet T serie wordt ook geleverd met tekstherkennings software (OCR).

De consumentenadviesprijs van de HP OfficeJet R serie komt voor de HP OfficeJet R45 op fl. 1.199,- incl. BTW en voor de HP OfficeJet R65 op fl.
1.499,- incl. BTW. De consumentenadviesprijs van de HP OfficeJet T serie komt voor de HP OfficeJet T45 op fl. 1.199,- incl. BTW en voor de HP OfficeJet T65 op fl. 1.399,- incl. BTW. De T serie is medio september in de markt verkrijgbaar.

De markt voor All-in-One producten groeit snel, zowel in het MKB als in thuiswerkomgevingen. Er zijn in Europa 11 miljoen kantoren aan huis en ruim 22 miljoen mensen die thuis werken (BIS 1997/1998). Telewerken is een snel groeiende trend, met meer dan vier miljoen telewerkers in Europa in 1998 (ETO 1999), een cijfer dat de afgelopen twee jaar is verdubbeld. HP biedt het breedste aanbod All-in-One oplossingen voor dit marksegment. Met de lancering van de vier nieuwe producten versterkt HP zijn positie.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Noot voor redacties