Politiebericht stad Groningen

Vrijdag 13 augustus 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Dubbele inbraak
Woensdagnacht hebben dieven ingebroken in een container van een automaterialen bedrijf aan de Koldingweg. Uit de container werden meerdere autobanden weggenomen. In de nacht van donderdag op vrijdag kwamen inbrekers weer bij het bedrijf. Nu werd een raam van het kantoorgedeelte ingegooid. Het kantoor en diverse kasten werden doorzocht. Nog niet duidelijk is het of er goederen zijn weggenomen. Ook een metaalbedrijf aan de Bornholmstraat moest het ontgelden. Een uitzetraam van het kantoor werd opengebroken. Het kantoorgedeelte werd overhoop gehaald. Uit het pand werd een laptop, radio en potje fooiengeld weggenomen.

Nekletsel door botsing
Een 18-jarige jongen uit Groningen liep donderdagochtend nekletsel op nadat hij door een 22-jarige automobilist uit de stad was aangereden. De jongen verleende op de kruising Spilsluizen/Boteringebrug geen voorrang aan de automobilist. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht.

Alcohol
Bij een controle op de Verlengde Hereweg liep een 23-jarige automobiliste uit de stad afgelopen nacht een bekeuring op. De vrouw bleek onder invloed van alcohol te zijn. Bij onderzoek werd een alcoholpromillage van ruim 0.7 promille geconstateerd. Zij kreeg een proces verbaal. Ook een 39-jarige man uit Adorp kreeg een bekeuring voor het rijden onder invloed. Hij werd rijden de op de Amkemaheerd aangetroffen. Bij onderzoek constateerden agenten 0.7 promille alcohol in zijn bloed.

Dope handelaar aangehouden
De politie hield afgelopen nacht op de Meeuwerderweg een 48-jarige man uit Groningen aan. Bij controle bleek de man enkele grammen drugs in zijn auto te hebben liggen. Hij werd samen met zijn 29-jarige passagiere, aan wie hij drugs had verkocht, overgebracht naar het politiebureau. Bij een onderzoek in de woning van de man trof de politie nog ruim honderd gram drugs en gebruikersattributen aan. De vrouw werd na verhoor heengezonden. De man is ingesloten.

Overlast veroorzaker
In een café aan de Poelestraat veroorzaakte een 65-jarige stadjer overlast. De man ging in het café volledig door het lint, gedroeg zich vervelend tegen het personeel en schreeuwde alles bij elkaar. Buiten het pand gooide hij een aantal glazen asbakken op straat kapot. De man, die in de war was, werd aan het bureau ingesloten.

Ongeval na onwelwording
Op de Europaweg werd een 47-jarige stadjer gistermiddag in zijn auto onwel. De man botste vervolgens achter op de auto van een 27-jarige man uit Hoogezand. De man werd met een hoofd aandoening naar een ziekenhuis gebracht. Beide auto?s liepen lichte schade op.

Jongen valt uit boom
Aan de Clematisweg in Haren liep donderdagavond een 8-jarige jongen een bovenbeenfractuur op. De jongen was in een boom geklommen en van daaruit enkele meters naar beneden gevallen. De jongen werd naar een ziekenhuis gebracht.

Ongeval met letsel
Een hoogzwangere 38-jarige vrouw uit Groningen moest donderdagavond in het ziekenhuis worden opgenomen. De vrouw zat als passagier in de auto van haar 38-jarige echtegenoot die van achteren op de Beneluxweg werd aangereden door een 32-jarige man uit Leeuwarden. De vrouw liep door het ongeval buikklachten op. Een auto werd door een takelbedrijf weggesleept.

Inbreker betrapt
Bij een inbraak in een meubelzaak aan het Zuiderdiep is een 31-jarige stadjer vannacht aangehouden. Getuigen zagen dat twee mannen een ruit van het bedrijf hadden vernield. Toen agenten bij het bedrijf kwamen zagen ze een van de daders uit het raam klimmen. Na een korte achtervolging werd de 31-jarige man in de Schoolstraat aangehouden. De tweede verdachte wist te ontkomen. Uit een kast in de winkel werd ruim tweehonderd gulden weggenomen.

Gestolen auto
Op de Friesestraatweg trof de politie vannacht een gestolen personenauto aan. Agenten wilden de bestuurder van de auto op de Friesestraatweg controleren. Toen deze de politie in de gaten kreeg ging hij er met gedoofde lichten vandoor. Na een achtervolging troffen de agenten de auto in de berm aan. De bestuurder bleek inmiddels gevlogen. De bedrading van de auto bleek te zijn doorverbonden.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, tel. 050-5995010