3Com vereenvoudigt netwerkbeheer

Datum nieuwsfeit: 13-08-1999
Persbericht 3Com Benelux

3Com vereenvoudigt netwerkbeheer met Transcend Network Control Services for Windows NT

Nieuwe release biedt policy-beheer voor packet-netwerken en ondersteunt webtools voor onmiddellijk beheer

Maarssen / Brussel, 13 augustus 1999 - 3Com breidt haar productaanbod voor end-to-end netwerkbeheer voor middelgrote en grote ondernemingen uit met versie 1.1 van Transcend Network Control Services for Windows NT, een strak geïntegreerde verzameling beheerapplicaties voor 3Com netwerksystemen. Met zijn webgeoriënteerde plug-and-play architectuur zorgt Transcend Network Control Services for Windows NT voor sterk vereenvoudigd netwerkbeheer en levert het belangrijke policy-georiënteerde beheerfuncties voor netwerken op basis van zowel cel- als packettransport.

Transcend Network Control Services for Windows NT ondersteunt geautomatiseerd policy-beheer voor geschakelde 3Com-netwerken en kan multi-domein VLANs op basis van LANE en 802.1Q configureren en beheren. De unieke aanpak op basis van logische 'constructs' die over een fysieke topologieweergave worden gelegd draagt bij aan sterk vereenvoudigd beheer van VLAN-policy's en backbone-benutting door de hele onderneming.

Antwoord op de vraag naar hogere beschikbaarheid Met zijn automatische configuratietools en implementatie van LAN-beveiligingspolicy's stelt Transcend Network Control Services het netwerk in staat te voldoen aan bedrijfskritische eisen voor hoogbeschikbare applicatietoegang en biedt het bescherming tegen indringers door middel van gebruikersautenticatie. Bovendien maximaliseert het veilige mobiele verbindingen en verlaagt het de administratieve uitgaven voor wijzigingen en toevoegingen aan het netwerk.

Transcend Network Control Services for Windows NT ondersteunt draadloze netwerken op basis van de onlangs geannonceerde 3Com AirConnect draadloze LAN-oplossingen. Op basis van een enkelvoudige, uniforme oplossing voor zowel bekabelde als draadloze netwerken kunnen gebruikers met Transcend Network Control Services hun draadloze netwerken net zo eenvoudig en effectief beheren als hun bekabelde netwerken.

Transcend Network Control Services herkent automatisch netwerkcomponenten met ingebouwde webgeoriënteerde beheerondersteuning, zodat beheerders nieuwe 3Com-componenten kunnen beheren vanaf het moment dat ze op het netwerk worden geïntroduceerd. De webgeoriënteerde architectuur biedt beheerders bovendien de vrijheid om hun netwerk via een webbrowser op afstand te beheren en te servicen, zonder afhankelijk te zijn van een vast beheerstation.

Transcend Network Control Services V1.1 for Windows NT draait op HP OpenView Network Node Manager V6.0 maar kan ook stand-alone worden geïnstalleerd, zonder dat een open beheerplatform vereist is. Deze platformvrije werking biedt belangrijke kostenbesparingen voor gebruikers die niet met open platforms werken en biedt ruimere flexibiliteit aan gebruikers die het product naast hun voorkeurbeheerplatform willen installeren.

Transcend Network Control Services for Windows NT biedt ondersteuning voor onder meer de CoreBuilder 3500 en 9000 switches, de SuperStack II 1100, 3300, 3800, 3900, 9000 en 9300 systemen, en de NETBuilder II routers en PathBuilder switches.

Prijzen en beschikbaarheid
Transcend Network Control Services V1.1 for Windows NT is verkrijgbaar voor een adviesprijs van fl. 22.190,- / Bfr. 405.800,- en is direct leverbaar. Kijk voor meer informatie op de site van 3Com's Network Management Solutions Center op
www.3com.com/solutions/enterprise/netmanage.html

Over 3Com
Met meer dan 200 miljoen gebruikers over de hele wereld heeft 3Com Corporation meer mensen aangesloten op informatiebronnen dan enige andere netwerkleverancier. 3Com levert innovatieve netwerkoplossingen en informatietoegangsproducten voor grote en kleine bedrijven, telecomaanbieders en network service providers, PC-fabrikanten en consumenten. 3Com. More connected. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Perscontact in Nederland Hinke de Koning Communicatie Tel: + 31 (0) 187 470 233 Email: Hinke de Koning