Frank Kaalen Vice President & General Manager Europa Unisys

Datum nieuwsfeit: 13-08-1999
Persbericht Unisys

Frank Kaalen bij Unisys benoemd tot Vice President & General Manager Major Accounts Europa

Amsterdam, 13 augustus 1999 – Frank Kaalen (53), Algemeen Directeur van Unisys Nederland, is benoemd tot Vice President en General Manager Major Accounts Europa. Met deze positie neemt Kaalen zitting in European Management Board, waar ook de drie Europese Business Unit managers onderdeel van uitmaken. Unisys heeft Kaalen in deze positie benoemd na het vertrek van zijn voorganger George Cox. Kaalen blijft tevens actief als Algemeen Directeur van Unisys in Nederland.

De Major Account Organisatie is de overkoepelende organisatie binnen Unisys die verantwoordelijk is voor alle gedefinieerde major accounts in Europa. De totale omzet van deze groep vormt gezamenlijk meer dan 50 procent van de totale omzet van Unisys in Europa. Aan de functie van Vice President en General Manager Major Accounts Europa rapporteren alle Europese Country managers, die tevens aan het hoofd staan van de lokale Major Account Organisaties.

Kaalen begon zijn carriere in 1971 bij Burroughs, waar hij diverse functies bekleedde. In 1987 was Kaalen in Nederland zeer nauw betrokken bij de fusie tussen Burroughs en Sperry, de voorgangers van Unisys. Bij Unisys bekleedde hij diverse posities in zowel het Marketing als het Sales Managementteam in Nederland en Europa. Kaalen werd in 1994 Vice President en General Manager van de business unit Computer Systems voor West-Europa en daarmee verantwoordelijk voor de verkoop van Unisys hard- en software in Spanje, Portugal, Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In 1997 werd daaraan de functie van Country Manager Nederland toegevoegd.

Over Unisys
Met ruim 34.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen helpt Unisys haar klanten betere business resultaten te behalen door de inzet van informatietechnologie. De oplossingen van Unisys zijn gebaseerd op een breed portfolio van mondiale services inclusief Electronic Business, systeemintegratie (op maat gesneden en standaardoplossingen), outsourcing, Microsoft Windows NT-services, Netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software en storage. Unisys heeft voor haar standaardoplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en andere commerciële sectoren. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com. Beleggersinformatie is te vinden op www.unisys.com/investor .

Voor meer persinformatie:

Unisys Nederland NV
Erwin Zijlstra, Country Communications Manager
Telefoon: 020 - 5658 647
E-mail: (erwin.zijlstra@nl.unisys.com)

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos / Charly Lammers van Toorenburg
Telefoon: 030 - 6565 070
E-mail: (francine@lvtpr.nl) / (charly@lvtpr.nl)