Politiebericht Gemert/Laarbeek

Persberichten 13 augustus 1999/

Politieberichten

AARLE-RIXTEL
Bij een inbraak in een paardenstal achter een woning aan de Croylaan in hebben onbekenden vannacht vier rijzadels weten te bemachtigen. De dieven werden door de bewoner gestoord omdat ze het alarm in de stal in werking stelden. Ze konden toch met hun buit in een auto ontkomen. De zadels waren van de merken Kiefer en KN en vertegenwoordigen een waarde van ongeveer 14.000,--.

GEMERT
Een 49-jarige inwoner van Gemert is gistermiddag in zijn woning gearresteerd nadat hij zijn vriendin had mishandeld. Na een meningsverschil ontstond er een vechtpartij tussen beiden waarbij de Gemertenaar gebruik maakte van een houten paal. Daarbij sloeg hij de vrouw zodanig hard op de rug dat deze buiten gevecht werd gesteld. Ze hield aan de klap zware kneuzingen aan de ribben over. Na behandeling in het ziekenhuis kon ze terug naar huis. De man is na verhoor weer in vrijheid gesteld.

Bij een bedrijf in meubels en tuinartikelen aan de Beerze in Gemert is een houten relaxbank gestolen. De diefstal
is in de nacht van 11 op 12 augustus gepleegd. De dieven hebben de afrastering rond het bedrijf vernield en hebben de bank, die buiten stond opgesteld, vermoedelijk gedemonteerd en in onderdelen meegenomen. De bank is van het merk Houtland en heeft een waarde van 650 gulden.

Tussen vier en negen uur gisteravond hebben op het traject Gemert-Boxmeer twee radarcontroleposten van de politie intensief op snelheid gecontroleerd. In totaal werden 2640 voertuigen gecontroleerd, 241 bestuurders krijgen een bekeuring. De hoogst gemeten snelheid op dit 80 km traject bedroeg 174.