Steekpartij in Groningen

Zaterdag 14 augustus 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Groningen: massale vechtpartij
Gisteravond ging een groep van ongeveer dertig personen in de Jaltadaheerd in Groningen een 19-jarige inwoner van Sint Annen met stokken, kettingen en messen te lijf. De aanleiding tot de vechtpartij was, dat één van de belagers het meisje van het slachtoffer had lastig gevallen. Het slachtoffer wilde daarover met hem praten. Ze ontmoetten elkaar in de Jaltadaheerd. Kort daarna kwam de groep opdraven en belaagde de 19-jarige. Hij werd twee keer met een mes in de rug gestoken. De toestand van het slachtoffer is onbekend. Het is nog niet duidelijk wie de messteken heeft toegebracht. De surveillance-eenheid die snel ter plaatse was en het slachtoffer hulp wilde bieden werd daarin door een tiental personen tegengewerkt, waaronder door een 39-jarige inwoner van Assen. Op het moment dat de twee agenten deze verdachte wilden aanhouden kwamen zij allen op de grond te liggen en werden de agenten door een tiental personen getrapt. De verdachte kon worden aangehouden, waarna om assistentie werd gevraagd. Na overbrenging van de verdachte werd het rustig en bleef een aantal surveillance-eenheden nog aanwezig om een oogje in het zeil te houden. De politie is bezig met het onderzoek naar de verdachte die de messteken heeft toegebracht.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, tel: 06-53379375