Ernstig letsel bij verkeersongeval Zuidwolde

Bert Visser
0592 - 361290
0651 - 611629

Een 22 jarige inwoner van Hoogeveen en een inwoner van Zuidwolde zijn zondagmiddag ernstig gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Meppelerweg in Zuidwolde. Het ongeluk gebeurde toen de 19 jarige bestuurder van een personenauto op de Meppelerweg en rijdende in de richting De Wijk ter hoogte van een bungalowpark linksaf wilde slaan en daarbij, volgens zijn verklaring, een tegemoetkomende auto niet heeft gezien.
Beide auto's raakten elkaar slecht licht. Bij zijn poging de afslaande auto te ontwijken heeft de bestuurder van de tegemoetkomende auto naar rechts gestuurd waarbij hij in volle vaart tegen een boom reed. De auto kwam op de kop, midden op de rijbaan tot stilstand. Tot nu toe is het de politie niet duidelijk wie de bestuurder was van de tegemoetkomende auto.
De 22 jarige man uit Hoogeveen was er het ergst aan toe. Hij is door de brandweer uit het wrak van de auto gehaald en met hoofdletsel, arm- en beenbreuken en wervelfractuur naar het ziekenhuis in Zwolle overgebracht. De Zuidwoldiger kwam er vanaf met een hersenschudding en een bovenbeenbreuk. De bestuurder van de linkafslaande auto mankeerde niets.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe