Rabo Securities: Knock-in reverse convertible op Aegon

Rabobank Nederland

RABO SECURITIES BRENGT KNOCK-IN REVERSE CONVERTIBLE OP AEGON
16 augustus 1999

Rabo Securities geeft een knock-in reverse convertible obligatielening uit op Aegon NV. De lening heeft een omvang van euro 50 miljoen en een looptijd van twee jaar.

De knock-in reverse convertible bestaat uit twee delen: een gewone obligatielening en een knock-in optie. Het knock-in principe betekent dat wanneer een vooraf bepaald niveau bereikt of doorbroken wordt, een knock-in reverse convertible overgaat naar een gewone reverse convertible (in feite begint de optie pas te lopen nadat het niveau van het aandeel Aegon gezakt is beneden de 75% van het niveau op 19 augustus 1999). De couponrente bedraagt 9,375% bij een uitgifteprijs van 101,00%. Aflossing vindt plaats a pari of in aandelen naar keuze van de emittent. Indicatief is dit aantal 63, gebaseerd op een koers van euro 79,10. Het definitieve aantal aandelen wordt bepaald op basis van de slotkoers van Aegon op 19 augustus. De inschrijving op de lening begint op 17 augustus en sluit op 19 augustus. De handel in deze notes begint - as, if and when - op vrijdag 20 augustus.

De volgende condities zijn van toepassing:

Emittent : Rabo Securities

Garantie : Rabobank Nederland

Type : Knock-in reverse convertible note

Omvang : euro 50 miljoen

Nominale waarde : euro 5.000

Looptijd : 2 jaar

Uitgifteprijs : 101,00%

Notering : 20 augustus 1999 (as if and when)

Stortingsdatum : 3 dagen na officiële notering (indicatie: 30 augustus
1999)

Eerste coupondatum : 30 augustus 2000

Aflossingsdatum : 30 augustus 2001

Aflossing : Indien het niveau van de knock-in gedurende de looptijd van de notes niet bereikt wordt of niet neerwaarts doorbroken wordt zijn de notes aflosbaar door betaling tegen 100% in contanten of; indien het niveau van de knock-in gedurende de looptijd van de notes wel bereikt of neerwaarts doorbroken wordt zijn de notes aflosbaar, naar keuze van Rabo Securities, hetzij door betaling tegen 100% in contanten, hetzij door levering in een aantal gewone aandelen Aegon NV per note van euro 5.000 nominaal. Dit aantal gewone aandelen Aegon NV zal naar verwachting op 19 augustus 1999 worden vastgesteld, op basis van de slotnotering op AEX-Effectenbeurs NV van de gewone aandelen Aegon NV, en zo spoedig mogelijk nadien in de Officiële Prijscourant van de Amsterdam Exchanges NV worden gepubliceerd. Indicatief is dit aantal gewone aandelen Aegon NV op 63 per note gesteld (gebaseerd op een koers van euro 79,10).

Rabobankorganisatie Rabobank Nederland Externe Communicatie Telefoon (030) 216 2822/216 2460 Telefax (030) 216
1916