Foquz: on-line discussiëren en chatten over etnomarketing

Datum nieuwsfeit: 17-08-1999

Foquz gaat on-line discussiëren en chatten over etnomarketing

17 augustus 1999

UTRECHT - Foquz Etnomarketing heeft on-line een informatie- en ervaringscentrum voor personen en bedrijven opgezet. Ze kunnen zich op deze internet pagina op de mogelijkheden van etnomarketing oriënteren. Dit centrum met de naam Community Group bestaat uit adressenbestanden en links naar webpagina’s, archieven en artikelen over etnomarketing. Deelnemers kunnen zelf bestanden en artikelen aan de database toevoegen. Dat kan in messageboards, maar ook in de maandelijkse chats over de (on)mogelijkheden van marktonderzoek onder allochtonen.

Foquz Etnomarketing biedt met de Community Groups een platform aan om over etnomarketing te discussiëren. Foquz wil met de Community Groups de interactiviteit over etnomarketing bevorderen. Foquz hoopt dat door de Community Groups de kennis over etnomarketing groter wordt. Ook zijn de Community Groups bedoeld om uitwisseling van ideeën tot stand te brengen.

De eerste Community Group die van start gaat is bedoeld voor docenten, HBO-ers en academici die met een scriptie etnomarketing bezig zijn. Studenten kunnen hier antwoorden vinden op hun vragen over etnomarketing. Verder kunnen ze in speciale messageboards vragen over hun scripties stellen. Bovendien wordt één keer per maand een hosted chat georganiseerd. Ook docenten kunnen gebruik maken van de Community Group. Zij kunnen de Community Group gebruiken als aanvulling op hun onderwijsprogramma’s over etnomarketing.

De Community Groups bevinden zich op dit moment nog in de evaluatie fase. Belangstellenden kunnen zich aanmelden op:
home.wxs.nl/~kuart000/community.html

Noot voor redacties