Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

IBM en Siebel Systems breiden strategische alliantie uit

Datum nieuwsfeit: 17-08-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

IBM en Siebel Systems breiden wereldwijde strategische alliantie uit

IBM Global Services gaat strategische consultancy- en integratiediensten leveren ten behoeve van 'front office'-applicaties van Siebel Systems

Amsterdam, 17 augustus 1999 ? Siebel Systems en IBM hebben onlangs de uitbreiding van hun wereldwijde alliantie aangekondigd. IBM Global Services is benoemd tot strategische partner van Siebel en gaat als zodanig diensten aanbieden ter ondersteuning van de 'front office'-applicaties van Siebel. Klanten kunnen vooral een beroep doen op deze diensten wanneer zij de op het Web gebaseerde verkoop-, marketing-, klantenservice- en e-business-oplossingen van Siebel Systems willen implementeren en integreren.

IBM Global Services zet momenteel een team op binnen haar Customer Relationship Management Services-organisatie dat zich gaat bezighouden met de volgende zaken: het implementeren van bedrijfsprocessen en het aanbieden van softwareconfiguratie, integratie, training en klantondersteuning voor de 'front office'-applicaties van Siebel.

Topprestaties

IBM en Siebel Systems willen hun gemeenschappelijke klanten een totaaloplossing bieden voor 'front office'-automatisering. IBM en Siebel Systems hebben onlangs een overeenkomst getekend voor de gezamenlijke ontwikkeling, marketing en verkoop van standaardoplossingen ten behoeve van de integratie van de 'front office'-applicaties van Siebel en DB2 Universal Database van IBM. De huidige alliantie-uitbreiding zal tot gevolg hebben dat het team van IBM Global Services in kort tijdsbestek 'front office'-applicaties van Siebel kan implementeren die geïntegreerde
ondersteuning bieden voor DB2 en andere middlewareproducten van IBM. Zo kunnen klanten hun projectkosten verlagen, terwijl zij bovendien de beschikking krijgen over systemen die topprestaties leveren en in hoge mate uitbreidbaar zijn.

Nieuwe Solutions Centers

IBM Global Services zal daarnaast in Noord-Amerika, Europa en Azië/Oceanië Solution Centers gaan oprichten ter ondersteuning van dit initiatief. Op deze wijze kunnen over de gehele wereld geavanceerde producten en diensten van Siebel worden aangeboden. In de Solution Centers worden succesvolle implementaties van Siebel-producten bij klanten en beproefde oplossingen op het gebied van verkoop, marketing en klantenservice gedemonstreerd. IBM-deskundigen op het gebied van Siebel-producten gaan klanten helpen bij het identificeren, bouwen, integreren en implementeren van oplossingen die op unieke wijze aan hun specifieke zakelijke behoeften voldoen.

Siebel Systems

Siebel Systems, Inc. (Nasdaq: SEBL) is 's werelds grootste leverancier van websystemen voor front office. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks applicaties aan op het gebied van verkoop, marketing en klantenservice ten behoeve van verkoop-, klantenservice-, telesales-, telemarketing- en service-organisaties, wederverkopers en e-commerce-activiteiten via het Internet. De producten van Siebel Systems zijn zodanig ontworpen dat kan worden voorzien in de behoeften van zowel kleine en middelgrote als grote ondernemingen. Siebel Systems beschikt over verkoop- en service-organisaties in meer dan twintig landen.

Over IBM Global Services

IBM Global Services is ?s werelds grootste aanbieder van services voor informatietechnologie en behaalde in 1998 een omzet van bijna 29 miljard dollar. IBM Global Services is het snelst groeiende onderdeel van IBM en biedt werk aan meer dan 130.000 specialisten in 160 landen over de hele wereld. IBM Global Services integreert producten en diensten zodat zowel grote als kleine bedrijven de voordelen van informatie-technologie ten volle kunnen benutten. Bezoek voor meer informatie: www.ibm.com/services. Het adres van de Nederlandse site is: www.ibm.com/services/nl.

Voor meer informatie:

IBM Nederland N.V. namens IBM

Evelien Vredeveld Ingrid Mooij

020 513 57 36 020 487 40 00

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie