Politiebericht regio Groningen

Dinsdag 17 augustus 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Delfzijl: Alcohol bromfietser
Op het Kuilsburg werd maandagmiddag een 52-jarige man uit Delfzijl met zijn bromfiets aangehouden. De man bleek onder invloed van alcohol te zijn. Onderzoek gaf ruim 0.8 promille aan. De man kreeg een proces verbaal.

Middelstum: Botsing
Op de Dellenweg raakten maandagochtend drie auto's zwaar beschadigd. Een 37-jarige man uit Schildwolde botste met zijn auto achter op de auto van een 43-jarige vrouw uit Loppersum. De bestuurder had te laat in de gaten dat de vrouw met haar auto stopte. De Loppesumster kwam vervolgens tegen een vrachtauto uit tegenovergestelde richting tot stilstand. Niemand liep letsel op, maar de schade was groot. De twee personenauto?s moesten zwaar beschadigd weggesleept worden.

Delfzijl: hennepkwekerij
Uit de woning van een 54-jarige man aan de Hoenderhof heeft de politie maandagavond ruim 700 hennepplanten en diverse kweekattributen gehaald. De politie had klachten uit de buurt gekregen. Bij een inval werden de goederen aangetroffen. De bewoner werd aangehouden en aan het bureau gehoord. Na een proces verbaal werd hij heengezonden. De goederen werden vernietigd.

Winschoten: Vernieling school
Afgelopen weekend zijn van een school aan de Bovenburen drie ruiten vernield. In de school werden sierstenen gevonden waarmee de daders de ruiten hebben ingegooid. Ook aanwezige computers liepen schade op. De schade is enkele honderden guldens.

Midwolda: overlast hond
De politie heeft afgelopen nacht bij een woning aan de Oortwijn Botjeslaan een hond laten verwijderen. Buurtbewoners klaagden over voortdurend blaffen van de hond die in de tuin van een woning liep. Omdat de bewoners niet aanwezig waren heeft de dierenambulance de hond naar een asiel gebracht. De bewoners krijgen nog een rekening gepresenteerd.

Winschoten: vreemdeling
Een 22-jarige man uit Zeewolde is afgelopen door de politie aangehouden. De man staat als vreemdeling te boek, maar kon geen verblijfspapieren tonen. Buurtbewoners meldden dat de man zich op de Olieslagerstraat verdacht gedroeg. Toen de man geen papieren kon tonen werd hij overgedragen aan de vreemdelingendienst voor nader onderzoek.

Ter Apel: inbraak kantine
Bij een voetbalkantine aan de Vogelheem is afgelopen nacht ingebroken. Daders gooiden een ruit van het gebouw stuk en klommen naar binnen. Uit het pand werd een grote hoeveelheid snoep weggenomen.

Leek: vernieling auto's
In de omgeving van het Oldenoert zijn afgelopen weekend diverse auto's beschadigd en vernield. Maandag werden diverse aangiftes bij de politie gedaan van het wegnemen van tankdoppen en benzine. Ook bleken auto's bekrast. Bij de Oldebertflat aan het Schoollaantje werd bovendien een zonnewijzer vernield en van zijn sokkel getrokken.

Zuidhorn: inbraak sporthal
In het weekend is er weer ingebroken in het verenigingsgebouw van de voetbalclub aan de Sportlaan. De gehele sporthal en de ruimte van de voetbalclub werden doorzocht. De daders kwamen binnen door een lichtkoepel te verbreken. Enkele deuren bleken zwaar beschadigd. Uit de hal zijn vuilniszakken, etenswaren, cola en een stereo-installatie en magnetron weggenomen. De schade is aanzienlijk.

Leek: doorrijden na ongeval
Een 32-jarige man uit Haulerwijk is door de politie maandagmiddag aangehouden. De man was op de Oldebertweg betrokken bij een aanrijding. Hier werd zijn voertuig aangereden door een 20-jarige bestuurder uit Leek. Na het ongeval ging de Haulerwijkster er met zijn zwaar beschadigde auto van door. De politie kon de auto snel traceren door de oliesporen te volgen. De auto werd aangetroffen nabij het Commissiebos in Leek. De bestuurder had zijn weg echter te voet vervolgd. Hij werd op de weg naar Haulerwijk aangetroffen. De bestuurder bleek onder invloed van alcohol te zijn. Onderzoek gaf aan dat hij ruim 1.6 promille alcohol in zijn bloed had. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Beide auto?s moesten worden weggesleept.

Hoogezand: inbraak in schuur
In het afgelopen weekend is ingebroken in een schuur van een woning aan het Albardaplein. Dieven namen fietsen, hengels een viskoffers en diverse elektrische apparaten weg. De schade is ruim tienduizend gulden.

Veendam: klaar lichte dag
Uit een woning aan de Reede werd maandag op klaar lichte dag een groot deel van het huisraad weggenomen. Terwijl de bewoners ruim een uur van huis waren, zagen inbrekers de kans binnen te komen door een slot te forceren. Uit de woning werden computer, radioapparatuur, sieraden en ander huisraad weggenomen. De schade is groot.

Sappemeer: leegstaande woning leeggehaald
Een in verbouw zijnde woning van de woningbouwvereniging aan de Tegenhouder werd eveneens leeggeroofd. Wandtegels, aanrechtblad, twee bovenkastjes en een deur werden door de daders verwijderd. De schade is enkele duizenden guldens.

Veendam: diefstal supermarkt
Vanaf het terrein van een supermarkt aan het beneden Oosterdiep namen inbrekers grote hoeveelheden bier, cola en legen flesjes weg. Men kwam op het terrein door een hekwerk te vernielen. Ook bij twee andere winkels aan het Beneden Oosterdiep werden goederen vanaf het terrein weggenomen.

Hoogezand: inbraak tennisclub
Het gebouw van de tennisvereniging aan de Kalwijk kreeg afgelopen weekend eveneens bezoek. Daders kwamen binnen door terrasdeuren open te breken. Niet bekend is of er goederen zijn weggenomen. Wel werden diverse deuren en kasten vernield. Ook een caravan van een schildersbedrijf aan de Omtaweg in Zuidbroek werd opengebroken. Daders kwamen de caravan binnen door een ruit te vernielen. Uit de caravan werden een compressor, boormachines, zaagmachine en andere gereedschappen weggenomen.

Muntendam: vernieling
Twee mannen uit Stadskanaal, 24 en 19-jaar, zijn vannacht door de politie opgepakt. De 24-jarige man moest bij een apotheek aan de Kerkstraat medicijnen halen. Toen hij het niet eens was met de verstrekking van de medicijnen en niet kreeg wat hij wilde vernielde hij in de hal een raam. Bovendien gooide hij een asbak kapot, waarna beide heren verdwenen. Op grond van het signalement konden de mannen in Veendam worden aangehouden. Beiden zijn ingesloten in verband met een vermoedelijk door hen gepleegde inbraak in Veendam.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010