Politiebericht Gemert/Laarbeek

Persberichten 17 augustus 1999/

Politieberichten

BEEK&DONK:
Op maandag 16 augustus werd van 16.05 tot 16.45 uur op snelheid gecontroleerd op de Gemertseweg in Beek&Donk. In die 40 minuten passeerden 525 voertuigen de radarapparatuur en 11 bestuurders reden te hard.

GEMERT:
Op maandag 16 augustus, omstreeks 23.00 uur, vond een verkeersongeval plaats op de Boekelseweg in Gemert.
Een 42-jarige inwoner van Gemert reed vanuit de richting Boekel in de richting van Gemert-centrum.
De Gemertenaar had zijn personenauto niet voldoende onder controle en kwam op de linkerweghelft frontaal in botsing met een uit tegengestelde richting komende personenauto, bestuurd door een 38-jarige inwoner van Uden.
De bestuurders raakten gewond en werden met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Beide auto's werden zwaar beschadigd weggetakeld.

BEEK&DONK:
In de nacht van maandag 16 op dinsdag 17 augustus werd ingebroken in een aan het Hugo Thijssensplein in Beek&Donk geparkeerde personenauto. Nadat een ruit werd ingeslagen werd uit de auto een autotelefoon gestolen.

BAKEL:
Op maandagavond, kort na 20.00 uur, werd bij een bedrijf aan de Bolleakker in Bakel een witte Mercedes-bedrijfsbus, kenteken RG-GS-83, ontvreemd. Een manspersoon vervoegde zich aan het bedrijf en maakte de eigenaar kenbaar interesse in de bedrijfsbus te hebben. Hij wilde graag een proefrit maken. De eigenaar zette de
bus vast rijklaar en wilde de betreffende formulieren in gereedheid brengen. In een onbewaakt ogenblik zag de in de bus geïnteresseerde man kans in de bedrijfsbus te stappen en daarmee weg te rijden. Hij is tot op heden niet teruggekeerd. Bij het bedrijf werd door de dief een personenauto van het merk Volvo achtergelaten. Deze auto bleek te zijn gestolen.

BEEK&DONK:
op dinsdag 17 augustus, omstreeks 04.15 uur, vond een eenzijdig verkeersongeval plaats op de Bosscheweg in Beek&Donk. Een 22-jarige inwoner van Lieshout reed vanaf de richting Donksebrug met een vrachtautocombinatie in de richting van Veghel. De trekker met oplegger was geladen met stalen lengtebalken. In de bocht in de rijbaan over het bruggetje over de AA raakte de chauffeur vermoedelijk met een van de achterassen van de oplegger de betonnen rand van de brugleuning. Hierdoor werd door de meesturende assen van de oplegger de brugleuning geheel van de weg afgedrukt. De brugleuning kwam in het water terecht. De oplegger schaarde, waardoor ook nog een drietal lichtmasten en diverse bermpalen uit de grond werden gereden. De trekker met scharende oplegger
kwam ongeveer honderd meter verderop, net voor de kruising met de Vonderweg, tot stilstand. Overal lagen stukken lichtmast en hout op de rijbaan. Er raakte gelukkig niemand gewond. Het verkeer ondervond gedurende enkele uren hinder van dit gebeuren. De politie heeft tot ongeveer 10.00 uur verkeersregelend opgetreden. Door personeel van Provinciale Waterstaat werd zorggedragen voor de reiniging van het wekdek en berm van de weg. Verder werd een tijdelijke verkeerslichteninstallatie geplaatst in afwachting van de reparatie van de brug.

GEMERT:
in de nacht van maandag 16 op dinsdag 17 augustus werd ingebroken in een aan de Dr.Douvenstraat in Gemert geparkeerde bestelbus. Een van de portierruiten werd geforceerd. Uit de laadruimte van de bestelbus werden door de inbreker diverse hand- en elektrische gereedschappen, alsmede een blauwkleurig baseballpetje met een uniek opschrift, gestolen. Deze auto-inbraak is inmiddels opgelost ........ Het toeval wilde, dat op dinsdagochtend 17 augustus door de politie een 31-jarige van Gemert werd gearresteerd omdat hij nog een aantal maanden gevangenisstraf voor diverse inbraken/diefstallen moest uitzitten. Bij aanhouding van de Gemertenaar werd in diens bezit een blauwe baseballpet aangetroffen. Deze baseballpet had hetzelfde unieke opschrift, als de pet welke in de nacht van 16 op 17 augustus uit de bedrijfsbus aan de Dr.Douvenstraat werd weggenomen en ja, ja... het bleek de pet welke uit de bedrijfsbus was gestolen. Alle uit de bedrijfsbus ontvreemde goederen werden in bezit van de aangehouden Gemertenaar aangetroffen en zijn inmiddels aan de rechtmatige eigenaar teruggegeven. De Gemertenaar heeft de diefstal bekend en is vervolgens voor het uitzitten van zijn gevangenisstraf ingesloten.