Schiphol Real Estate koopt grond op voormalig Fokkerterrein

Datum nieuwsfeit: 18-08-1999

Amsterdam Airport Schiphol

Schiphol Real Estate koopt grond op voormalig Fokkerterrein

Schiphol, 18 augustus 1999 - Schiphol Real Estate BV heeft namens Schiphol Group acht hectare grond op het voormalig Fokkerterrein aangekocht. Hiertoe is een contract getekend met de curatoren van Fokker. Schiphol Group had terugkooprecht op deze stukken grond, die in 1990 en 1991 door de luchthaven aan Fokker zijn verkocht. Met de aankoop van de grond is een investering van bijna 18 miljoen gulden gemoeid.

De grond die is aangekocht omvat een stuk van bijna 13.000 m², dat direct aan het platform van Schiphol Oost ligt, en een stuk van ruim 56.000 m², dat achter het eerste perceel ligt.

De aankoop van de grond past in de strategie van Schiphol Real Estate, om aan de vraag naar toekomstige kantoor- en bedrijfsruimte te kunnen voldoen. Omdat de grond in het verlengde ligt van Schiphol Oost, waar de hangars en de technische afhandeling van Nederlandse luchtvaartmaatschappijen gevestigd zijn, is het mogelijk dat de nieuwe aankoop een dergelijke bestemming krijgt.

Schiphol Real Estate BV is de dochteronderneming van Schiphol Group, die bedrijventerreinen en gebouwen op en rond de luchthaven ontwikkelt, verhuurt en exploiteert.

064-1999/mb