Met Telfort Pak&Bel® bellen in meer dan 50 landen

Telfort persbericht

Met Telfort ook makkelijk bellen in de Verenigde Staten

Met Telfort Pak&Bel® bellen in meer dan 50 landen

AMSTERDAM, 18 AUGUSTUS 1999 - Telfort heeft internationale roaming overeenkomsten gesloten met telecomaanbieders in meer dan 50 landen. De internationale roaming overeenkomsten maken het voor Telfort-klanten mogelijk hun mobiele telefoon in het buitenland te gebruiken. De overeenkomsten zijn gesloten met aanbieders van mobiele telecommunicatie in vrijwel heel Europa en een groot aantal andere landen verspreid over de wereld. Bovendien kunnen Telfort-klanten nu ook mobiel bellen en gebeld worden in de Verenigde Staten. Telfort heeft het grote aantal roaming overeenkomsten behaald binnen één jaar nadat het mobiele netwerk operationeel werd.

In de Verenigde Staten wordt gebruik gemaakt van een andere frequentie dan in Europa, namelijk GSM 1900. Om hier toch mobiel te kunnen bellen, hebben klanten van GSM 900- en GSM 1800 netwerkaanbieders een GSM 1900-toestel nodig. Telfort-klanten die naar de Verenigde Staten reizen, kunnen vanaf eind augustus een voor het Amerikaanse netwerk geschikte mobiele telefoon huren via het bedrijf Cellhire. De eigen SIM-kaart wordt in dit toestel geplaatst zodat de gesprekskosten gewoon op de maandelijkse Telfort-rekening verschijnen. De rekening van de telefoonhuur ontvangt de klant direct van Cellhire. Klanten kunnen de mobiele telefoon van Cellhire op een adres naar keuze laten bezorgen.

Meerdere aanbieders in één land

Telfort werkt hard aan de uitbreiding van haar internationale GSM-dekking. Inmiddels biedt Telfort de internationale roaming service aan in meer dan 50 landen wereldwijd. Vaak sluit Telfort overeenkomsten met meerdere telecompartners in één land. Op dit moment heeft Telfort overeenkomsten gesloten met ruim 80 telecomoperators, naar verwachting zullen dit er eind september meer dan 100 zijn. De tarieven van deze buitenlandse operators kunnen per land onderling flink in prijs verschillen. Klanten van Telfort kunnen in dat geval zelf de gewenste (goedkoopste) telecomaanbieder instellen op hun toestel. De actuele tarieven zijn te vinden op de website van Telfort (www.telfort.nl/roaming).

De landen waar Telfort overeenkomsten heeft gesloten met één of meerdere GSM-netwerkmaanbieders zijn: Australië, Azerbeidzjan, Bahrein, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Egypte, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Griekenland, Hong Kong, Hongarije, Ierland, India, Isle of Man, Israël, Italië, Ivoorkust, Jersey, Kroatië, Letland, Libanon, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Maleisië, Malta, Marokko, Monaco, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Senegal, Singapore, Slowakije, Spanje, Taiwan, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigde Staten, IJsland, Zweden, Zuid-Afrika, Zwitserland en Iridium (satelliet). Dit aantal groeit nog iedere dag.

Telfort is de telecom joint-venture tussen BT (British Telecom) en de NS (Nederlandse Spoorwegen). Het bedrijf is aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten in Nederland aan de zakelijke- en de consumentenmarkt. Momenteel heeft Telfort 1500 medewerkers in dienst. Klanten zijn onder andere ABN AMRO, Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG, BP en NS.