The Baan Company toont productaanbod op Velocity '99

Datum nieuwsfeit: 19-08-1999

BAAN COMPANY

The Baan Company toont productaanbod op Velocity '99

The Baan Company toont productaanbod globale aanvoerketen op jaarlijkse aanvoerketenconferentie - Velocity '99

Productsuite helpt ondernemingen klantgerichte aanvoerketens te ontwikkelen en mee te laten evolueren in de Internet-economie

ATLANTA (V.S.), 18 augustus /PRNewswire/ - Baan Velocity aanvoerketenconferentie - The Baan Company N.V. (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF), een mondiaal actief leverancier van bedrijfsgerichte software, gaf vandaag het startschot voor zijn jaarlijkse conferentie rond het beheer van de aanvoerketen met de aankondiging van een nieuwe suite van Baan Supply Chain producten die zijn uitgerust voor het internationale elektronische handelsverkeer. Met de nieuwe producten die vandaag worden uitgegeven biedt The Baan Company nu de meest volledige voor het elektronische handelsverkeer uitgeruste aanvoerketenproductsuite die momenteel verkrijgbaar is. De suite biedt ondernemingen de mogelijkheid om dynamische, 'intelligente' aanvoerketensystemen te bouwen en te onderhouden, die via het Internet voortdurend en in real time de vinger aan de pols van de klant houden. 'In de Interneteconomie zoals we die vandaag kennen, moeten de aanvoerketens uiteindelijk ten dienste staan van de klanten,' zei Mary Coleman, algemeen directeur ('CEO') bij The Baan Company. 'Omdat de klanten vandaag hun producten en diensten sneller, goedkoper en beter willen dan bij hun laatste aankoop, moeten ondernemingen voortdurend blijven sleutelen aan de structuur van hun aanvoerketen, om het contact met de klanten nog directer te maken en tegemoet te blijven komen aan de steeds hoger wordende eisen.'

De belangrijkste nieuwe mogelijkheden van de Baan aanvoerketensuite zijn ondermeer:

1 Het eerste op het elektronische handelsverkeer gerichte aanvoerketenmodel in de sector - met ingebouwde analyse-instrumenten gericht op het internationale zakendoen, die speciaal werden ontworpen om de aanvoerketen zodanig te optimaliseren dat de winst wordt gemaximaliseerd door de betrokken ondernemingen te helpen de internationale belastingen en accijnzen voor grensoverschrijdende activiteiten te verminderen;
2 Intelligente, op het Internet gebaseerde samenwerking met partners in de aanvoerketen, met open broncode. Het is de bedoeling dat deze samenwerking de partners zal helpen bij de verbetering van hun bedrijfsprocessen, zoals ordertoezeggingen doorheen de hele ondernemingsstructuur;
3 Analyse-instrumenten die de besluitvorming ondersteunen en ondernemingen helpen belangrijke zakelijke kengetallen (zoals klantenvraag) bij te houden in real time;
4 Open integratie met de Baan ERP, Baan Front Office, Baan E-Enterprise en andere concurrerende bedrijfssoftwaretoepassingen, waardoor het mogelijk is de waardevolle aanvoerketenfuncties en
-planning nauwkeuriger en beter op tijd te leveren.

'Omdat The Baan Company verschillende jaren geleden al het inzicht had om zijn ERP-raamwerk in componenten op te delen, zullen de klanten van de onderneming het nu veel gemakkelijker hebben om ook andere bedrijfstoepassingen te integreren en zo te komen tot wat de Aberdeen Group de 'Extended E-Enterprise' noemt,' zei Dr. Katherine Jones, 'Senior Market Analyst' voor bedrijfssoftwaretoepassingen bij de Aberdeen Group. 'Met de aankondiging vandaag van deze aanvoerketensuite, levert The Baan Company een van de volledigste sets bedrijfstoepassingen die tegenwoordig op de markt zijn.'

De Baan aanvoerketensuite geeft de onderneming een grotere reikwijdte en kan worden geïntegreerd met toepassingen van andere leveranciers Volgens een rapport dat recent werd gepubliceerd door S.G. Cowen, heeft The Baan Company de grootste 'installed base' van aanvoerketensoftware van om het even welke leverancier van bedrijfssoftware. Er werken momenteel meer dan 1.800 installaties van de aanvoerketensoftware, in 41 landen - onder meer bij toonaangevende ondernemingen als General Mills, Chevron, CSX, Waste Management, Con Agra, GNC, Schneider National, Compaq, Wal Mart en Chrysler Corporation. De Baan aanvoerketensuite kan niet alleen worden geïntegreerd met de Baan Front Office en ERP toepassingen, maar ook met bedrijfssoftware van andere leveranciers zoals SAP R/3. Twee van de producten uit de Baan aanvoerketensuite kregen de SAP BAPI certificatie voor R/3, en zijn op dit ogenblik in gebruik bij naar schatting 175 klanten die gebruik maken van het SAP R/3 platform.

Over de Baan Supply Chain Suite
De Baan aanvoerketensuite is een veelomvattende suite die bestaat uit 19 geïntegreerde softwaremodules die zowel de klassieke ondernemingen als de '.com'-ondernemingen een flexibel raamwerk bieden waarmee ze de vinger aan de pols van de klant kunnen houden en tegelijkertijd de winstgevendheid en de samenwerking met de zakelijke partners kunnen verbeteren. De suite kan ruwweg in drie categorieën worden ingedeeld:

1 Strategische planning - modules die ondernemingen helpen hun productie- en distributiefaciliteiten en ook de andere kritieke onderdelen van de aanvoerketen strategisch te lokaliseren, 2 Operationele planning - feedbackmodules, zowel betreffende informatie over de klanten als over de bedrijfsprocessen. Deze modules voorspellen en analyseren de vraag en helpen ondernemingen hun productie- en distributiestrategie te plannen, te coördineren, en er een gepast prijskaartje aan te hangen,
3 Uitvoering volgens transacties - op basis van een samenwerkingsgericht technologisch kader, biedt The Baan Company integratie met andere toepassingen op het netwerk die van kritiek belang zijn voor het aanvoerketenproces (ERP, CRM, configuratie, enz.).

Productbeschikbaarheid en prijsstelling
De Baan aanvoerketensuite is vandaag verkrijgbaar via de rechtstreekse en onrechtstreekse verkoopkanalen. Voor informatie over de verkoop en voor meer gedetailleerde technsche informatie kunt u bellen naar Baan Supply Chain Business Development op nummer 770-437-7297, of u kunt kijken op de Baan website op URL www.baan.com.

Over The Baan Company
The Baan Company (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF) werd opgericht in 1978 en speelt wereldwijd een toonaangevende rol als leverancier van bedrijfssoftware. Het veelomvattende Baan assortiment van uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen voor de automatisering van 'front office', 'corporate office' en 'back office', wordt gebruikt bij meer dan 12.000 vestigingen van klanten over de hele wereld. De producten van The Baan Company verminderen de complexiteit en verbeteren de kernprocedures van bedrijven. Bovendien zijn ze sneller te implementeren en in gebruik te nemen, zijn ze beter dan de producten van de concurrenten aan te passen aan veranderingen in het bedrijf, en optimaliseren ze het beheer van real time informatie doorheen de hele waardeketen. The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Reston (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web op www.baan.com. Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, in dossier neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen ('Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K. 'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company, en elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt vernoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

CONTACTPERSOON: Kurt Foeller van Phase Two Strategies, tel.: 415-772-8438, of via e-mail: (Kurt.foeller@p2pr.com), voor The Baan Company; ofwel Marylin Bardie Kapaun van Baan Supply Chain, tel.: 770-437-7319/ /Web site: www.baan.com/

19 aug 99 09:27