Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Tivoli completeert Customer Service Assurance-initiatief

Datum nieuwsfeit: 19-08-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Tivoli completeert Customer Service Assurance-initiatief met geavanceerd beheer van performance en capaciteit

Nieuwe oplossing voorspelt bottlenecks in prestaties server en garandeert beschikbaarheid van bedrijfskritische toepassingen

Amsterdam, 19 augustus 1999 - Ter completering van het Customer Service Assurance-initiatief heeft Tivoli Systems vandaag Tivoli Decision Support voor Server Performance Prediction Solution op de markt gebracht, een hulpmiddel waarmee optimale prestaties van servers kunnen worden gewaarborgd zonder tijdrovende modellen of analyse. In combinatie met Tivoli Decision Support gebruikt Server Performance Prediction Solution gegevens afkomstig van Tivoli Inventory en Tivoli Distributed Monitoring, waardoor klanten in staat zijn op basis van reeds bestaande bedrijfsgegevens capaciteits- en performancetrends te signaleren, bottlenecks in de prestaties van de server te voorspellen en de kans op problemen uit te sluiten voordat de prestaties van bedrijfskritische servers worden beïnvloed. Server Performance Prediction Solution is ontwikkeld in samenwerking met IBM Watson Research Labs en maakt gebruik van geavanceerde statistische modellen voor het voorspellen van het moment waarop de servercapaciteit te zwaar zal worden belast. Ook biedt de nieuwe Server Performance Prediction Solution klanten de intelligentie om weloverwogen beslissingen te nemen over de toekomstige verdeling van resources op basis van direct beschikbare informatie in de vorm van historische trendoverzichten. Deze Discovery Guide beantwoordt vragen over de prestaties en hoe deze kunnen worden verbeterd, en geeft tevens aan op welke tijdstippen binnen bepaalde systemen het meeste verkeer optreedt. Ook wordt aangegeven welke servers moeten worden gecontroleerd, met name wanneer deze te veel of te weinig resources moeten leveren of op het punt staan om een kritieke drempelwaarde te overschrijden. Het in mei aangekondigde Customer Service Assurance Initiative van Tivoli omvat een combinatie van IT-serviceniveaubeheer, IT-procesautomatisering, IT-kennismanagement en speciale oplossingen om IT-beheer op één lijn te brengen met bedrijfsdoelstellingen. De Decision Support Solutions van Tivoli maken integraal deel uit van Tivoli's tools voor IT-kennismanagement en voorzien in direct bruikbare, zakelijk relevante analyses, op basis waarvan investeringen kunnen worden gepland, budgetten kunnen worden opgesteld en resources kunnen worden toegewezen. Aan de hand van IT-gegevens, praktische kennis en meerdimensionale analyse met behulp van On-Line Analytical Processing (OLAP), kwalificeert de Server Performance Prediction Solution de prestaties van een server op het gebied van zakelijk gebruik of applicatiegebruik, zodat IT-medewerkers hun hardwareplanning kunnen afstemmen op zakelijke doelen.

De productlijn Tivoli Decision Support
Tivoli Decision Support maakt snelle, intelligente beslissingen op IT-gebied mogelijk door aan de hand van bestaande bedrijfsgegevens verborgen patronen en natuurlijke samenhang tussen gegevens zichtbaar te maken. Tivoli Decision Support Solutions leveren direct antwoord op de meestgestelde vragen en geven informatie die in de gehele organisatie is verzameld, op een zakelijk bruikbare manier weer. De meest uiteenlopende gegevens uit verschillende bronnen worden geïntegreerd en grafisch weergegeven. Ook kunnen er gemakkelijk specifieke vragen worden gesteld, zonder dat er complexe query's of nieuwe rapporten nodig zijn. Met Tivoli Decision Support kunnen beheerders hun gegevens verkennen, opdelen en diepgaand onderzoeken zonder dat er instellingen of modellen ingrijpend hoeven worden aangepast of eendimensionale rapporten moeten worden gegenereerd om gegevens te kunnen interpreteren.

De nieuwe Server Performance Prediction Solution is de meest recente Discovery Guide van Tivoli waarmee klanten ruwe gegevens kunnen transformeren in bruikbare zakelijke informatie. Andere reeds beschikbare Discovery Guides zijn onder meer Year 2000 Readiness, Software Deployment Analysis, Event Management, Information Management, Network Event Analysis, Network Element Performance, Network Segment Performance, Call Center Management, Knowledge Assessment, Relationship Management, Service Level Management, Telephony Asset Management en Change Management. Binnenkort worden ook Decision Support Discovery Guides geïntroduceerd voor SAP R/3, PeopleSoft, Tuxedo en Lotus Domino.

Over Tivoli Systems

Voor meer informatie:
Tivoli Systems Nederland Namens Tivoli:
Elizabeth Haderer Judith Habets/Ingrid Mooij Tel: (00 31) 20 513 27 06 (00 31) 20 487 40 00

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie